divendres, 18 de gener de 2008

Gràcies, PP





Aquest matí he rebut aquest correu:

“El PP de Catalunya ha encetat una campanya per tal de recollir testimonis de gent que ha patit discriminacions per raó de llengua al nostre país. No cal pas dir que ells ho fan per un altre motiu i una altra llengua:

http://www.sidiguim.com/

Però jo ja hi he enviat unes quantes queixes meves personals quan m’han obligat a parlar en espanyol. Us animo a fer el mateix. És molt fàcil i ràpid!”


Doncs mira, jo també ho he fet i també animo els visitants d’aquest bloc a fer el mateix.

Visiteu la web perquè val la pena. Són tan desgraciadets que no tenen collons d’explicar que només volen “historias” de castellanoparlants. Enlloc no diuen que la direcció es reserva el dret d'admissió; per tant, suposo que acceptaran la meva queixa perquè un guàrdia civil em va dir a la duana que li parlés en castellà (a més de denunciar-me per portar el CAT a la matrícula).

L’únic que diuen és: “Cuéntanos tu historia”, “Somos un partido directo, que mira a la cara y que denuncia sin complejos los problemas reales de Catalunya” i “¡Prepárate! Muy pronto habrá más sorpesas”.

Si totes les persones que han vist vulnerats els seus drets lingüístics els expliquessin la seva història i el PP es dignés a fer-ho públic, aquest invent tan lamentable se’ls giraria en contra, perquè és obvi que la balança cauria de la nostra banda.

Gràcies, PP, per obrir-nos aquesta porta. Espero més sorpreses com aquesta. Estic segur que recollireu els resultats més apropats a la realitat i que fareu una roda de premsa per explicar-los sense fer trampes. I, el que és més important, amb aquestes dades tindreu prou força per solucionar els problemes reals de la gent.

Passa-ho!


(Per cert. El Sí, digui'm és l'únic que hi ha en català a la web. Sembla el típic bilingüisme blavero, que posa l'etiqueta en català a Terra Mítica i hasta luego.)

10 comentaris:

josefina ha dit...

Jo ja he enviat el meu correu. Però també penso que potser val més no fer-los cas. Ells mateixos es desacrediten. És clar que fa molta ràbia...

Elies ha dit...

gràcies per l'avís. Quina gentussa. Això se'n diu invertar-se els problemes, construir-los. Que la realitat no els espatlli una campanya. Quina gentussa, quin fàstic que em fan.

No és mala idea... la proposta de "bombardejar-los de mails".

Reflexions en català (marc) ha dit...

Josefina, encara que sigui al meva xicota, no estic d'acord amb tu. O potser és per això, que no combrego amb el que dius.

He he.

No podem passar d'ells. Per mi, això és un error. Perquè si no, la seva mentida es va fent gran i molta gent se la creu, fins i tot gent del nostre país.

No podem callar més.

Bombardegem-los amb la raó!

oriolvidal ha dit...

Molt bona rèplica!

Prou demagògia a la política!

joliu ha dit...

Ara vaig a escriure-hi alguna cosa.

Puigmalet ha dit...

Escriure costa poc. I si tens raó, menys. Bona idea, Marc!

Betty ha dit...

M'afegeixo a aquesta causa, sí senyor! Després passaré per la web pepera i hi deixaré les discriminacions que com a catalana pateixo a diari amb l'ús de la meva llengua.

Gràcies per l'avís i a seguir lluitant contra manipulacions odioses!

Salutacions!

Enric I. Canela ha dit...

Marc,
Molt bé. Ens hi posem. A la que pugui faré difussió d'això i enviaré alguna queixa.

Jordina ha dit...

Aquí us amollo l'aportació que he fet a les històries de cada dia:

La llista de vegades que no m'he pogut expressar en català a Catalunya seria molt llarga, així que ara només explicaré una de tantes vegades: a la comisaria de la policia de La Seu d'Urgell, vaig entrar bo i dient: Bon dia!, i la noia del taulell em va mirar sèria tot dient-me: Haz el favor de hablarme en español.
Jo vaig continuar, amablement, en català, i no va parar de repetir-me que no m'entenia..... tot el que vaig dir va ser: bon dia, vinc a buscar el DNI. ¿Tan difícil és d'entendre? Curiós.

Salut!

reflexions en català ha dit...

Molt bé. A vore si els anem explicant històries entre tots.

Salut!

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...