dijous, 3 de gener de 2008

Neva amb ganes



Aquesta tarda havia de marxar cap a Igualada, però fa una estona ha començat a nevar amb força. Em quedo, ja marxaré demà.

Ara m’asseuré al sofà, de cara a la finestra. Volia llegir una mica de Monzó però tinc l'espectacle a fora. Una copeta de vi, la Diana Krall i que no pari de nevar, home.



“Nevà fins a les sis. A la nit, el cel s’aclarí i lluïren les estrelles. L’endemà al matí, la nevada reprengué i cap al tard caigué una gran quantitat de neu. Sembla que la qualitat d’aquesta segona espessa nevada fou la que els esquiadors estimen més: volves petites, molt espesses, d’una qualitat en certa manera oliosa i relliscadissa. Aquestes volves mullen els vidres de les ulleres de la gent, però permeten que els esquiadors passin volant sobre la terra. El cas és que a la una de la nit teníem sobre la comarca un pam i mig de neu. Una cosa inusitada, sorprenent.”

(Josep Pla, Les hores)


10 comentaris:

oriolvidal ha dit...

Quin sibarita, renoi!
La neu caient, el vinet i la Diana Krall! La vaig ficar de fons quan va venir la família a dinar el dia de Sant Esteve i es pensaven que estaven a un restaurant de luju...

What a voice!
Gaudeix de l'espectacle!

ruth ha dit...

no la conec. investigaré, investigaré!
Molt bon any, Marc i Jose

Anònim ha dit...

Feu una entradeta, sisplis...

http://miquelandia.myminicity.es/

Gràcies.

Joshua ha dit...

Right there, Buddy! PALAVROSSAVRVS REX!

joliu ha dit...

Prepara'm un whisky que vinc. Tens Macallan? si no un Cardhu ja m'està bé. Amb bastant de gel si us plau.

L'altre dia vaig trobar en un parc de Barcelona una caseta de manteniment on posava: caseta de jardiners/eres em va semblar graciosíssim. Vaig pensar en vosaltres i aquella benvinguda que teniu per algún lloc del marge de bloc: benvinguts, les dones també
He fet servir la imatge per al post d'avui.

CresceNet ha dit...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Puigmalet ha dit...

La neu de la Seu atrau cada cop més turistes. Deuen pensar que sou Andorra...

marc ha dit...

Bé, ja tinc el whisky a punt. Quan vulgueu pujar ja ho sabeu. De la neu me n'encarrego jo.

Joliu, hauria estat millor: 'Caset/a de jardiners/eres'.

Tradiblog ha dit...

Tens un bloc molt interessant. Felicitats i endavant. Ha estat una recomanació del Víctor Pàmies. Si vols entrar al llistat del TRADIBLOG, només cal que ho diguis. Seria un luxe comptar amb tu. Fins aviat i bon any nou.

joliu ha dit...

caset/a, hahaha
boníssim

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...