diumenge, 17 de febrer de 2008

Blocaires del Pirineu

Divendres a la nit vam fer el sopar de blocaires del Pirineu. Deixant de banda la relació qualitat-preu de l’àpat, la trobada va servir per conèixer-nos i impulsar definitivament el col·lectiu Blocaires del Pirineu.

A grans trets (rectifiqueu-me si m’equivoco), vam acordar el següent:

  1. Crear una llista de correu per posar-nos en contacte. (Fet)
  2. Fer un bloc de blocs pirinencs on es publicaran tots els articles dels membres del col·lectiu.
  3. No hi haurà ideologies ni serem un grup d’opinió.
  4. Si algú vol formar part de Blocaires del Pirineu, caldrà que es consideri pirinenc (això ho ha de decidir cadascú), que doni el nom i els cognoms per registrar-se al bloc de blocs i que assumeixi la seva responsabilitat sobre el contingut del seu bloc.
  5. La llengua no ha de ser cap impediment per formar part del col·lectiu. (El que jo no assumiria, i faig una analogia, és canviar de llengua pel fet que a la classe hi ha un erasmus italià; o sigui, la llengua de treball de Blocaires del Pirineu crec que ha de ser la catalana, però si algú d’Osca vol formar part del grup, possibilitat remota però que es podria explicar perquè tracta temes pirinencs, per exemple, doncs perfecte.)
  6. Difondre el col·lectiu perquè hi hagi gent de tot el nostre Pirineu (suposo que s’entén aquest nostre).
  7. Organitzar activitats al voltant d’Internet i la blogosfera, per fomentar la creació de blocs en el nostre entorn, el debat, el coneixement sobre les noves tecnologies, la cultura pirinenca (això no sé si es va dir; per si de cas ho proposo), etc. Està previst fer una trobada de blocaires a la Seu d’Urgell.

No sé si em deixo res. Segur que sí.

Una proposta: com que ens vam comprometre a fer la màxima difusió del grup i a buscar adeptes, trobo que estaria bé que els blocaires tinguéssim una llista d’enllaços a tots els membres del col·lectiu en una part ben visible del bloc, i amb el logo a prop.

marc (i josefina)

25 comentaris:

reflexions en català ha dit...

Acabo d'enviar un correu a la llista i me l'ha retornat.

Dessmond ha dit...

He vist un petit video de l'Albert Batalla. No hi diu res de la teca...

David MS ha dit...

Molt bè senyors, lo de la cultura pirinenca no es va dir però es un dels principals objectius, tant la cultura com la realitat pirinenca, els que estem al Pirineu som els que millor podem treballar en aquests objectius, van faltar per dir moltes coses però poc a poc, com be dieu era per coneixer-nos i veure quina era la direcció general a seguir.
Salutacions parella

vpamies ha dit...

Un punt de partida encomiable. Celebro que la trobada fos profitosa i amb mires.

Sóc blogaire. No sóc del Pirineu. Però aquesta frontera de de pedra i enu em crida. Potser perquè la meva mare es diu Núria i ens ha ensenyat, de ben petits, a venerar la mare de déu pirinenca...

Si teniu un apartat de simpatitzants, m'hi apunto i vull seguir sabent cap on es mou la catosfera pirinenca... :-)

vpamies ha dit...

Per cert, Marc i Josefina

Encara que no sóc gaire amant dels premis virals i de les cadenes i memes, no m'he pogut estar de dedicar-vos un premi, que m'ha sobtat que encara no tinguéssiu.

Felicitats!

Salutacions cordials des de Vallromanes (Vallès Oriental)

Víctor Pàmies
[Raons que rimen]

reflexions en català (marc) ha dit...

Dessmond,

Haurem de preguntar a l'Albert Batalla si li va agradar el sopar.

(Per cert, el vídeo de l'Albert es pot veure a: http://albertbatalla.blogspot.com)

David,

Estem d'acord: la difusió de la cultura i la realitat pirinenques es podrien potenciar amb la creació d'un premi. Bé, ja en parlarem. Són idees.

Ara ja tenim un canal per comunicar-nos i plantejar propostes.

Per exemple, hem de parlar de quan fem un comunicat de premsa, més que res per donar-nos a conèixer i augmentar el nombre de membres de Blocaires del Pirineu.

Au, que m'enrotllo.

Víctor,

Ets el simpatitzant número u. He, he. Quan fem la trobada seràs el convidat d'honor, i si els altres no hi estan d'acord, aplicaré la dictadura.

Felicitats pel premi i gràcies per haver pensat en nosaltres.

Albert Batalla i Siscart ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Albert Batalla i Siscart ha dit...

Diguem que el menjar no va ser el millor del sopar... Salut!

Ningú és Perfecte ha dit...

Felicitats pel resum!
Ens llegim

David MS ha dit...

Jo sempre he cregut que en la vida estem destinats a viure una série de moments que no son per qué si, es adir que per mi les casualitats son més que discutibles. Amb això vinc a dir que es molta casualita que siguem quinze blocaires del pirineu i ens reuníssim el dia 15 de Febrer!
Es el que jo penso eh!

Blocs del Pirineu ha dit...

Tots els blocs del pirineu en una sola web. http://blocsdelpirineu.net

Vols posar al teu bloc la llista actualitzada dels 5 últims posts publicats a blocs pirinencs?

http://blocsdelpirineu.net/?q=node/4

reflexions en català (marc) ha dit...

I proclamarem la independència del Pirineu (amb Andorra com a estat associat) el dia 15 del 2015, i perquè no hi ha el quinzè mes.

El que passi en el futur potser dependrà del destí, però esperem que el destí, com diria aquell, ens agafi treballant; o sigui, amb la il·lusió que tenim ara per fer coses.

Salut.

Per cert, avui he captat un nou membre de la secta.

Ara us toca a vosaltres.

reflexions en català (marc) ha dit...

Algú em pot dir què és blocsdelpirineu.net?

vpamies ha dit...

AL Whois surt això:


Whois Record

Domain name: blocsdelpirineu.net

Registrant:
JnTJaN
Natl i Autb Joerdi
C/Carme 4
La Seu d'Urgell, 25700
ES
+34.902106113


Administrative Contact:
JnTJaN
Nadal i Aubet Joerdi
C/Carme 4
La Seu d'Urgell, 25700
ES
+34.902106113


Technical Contact:
JnTJaN
Nadal i Aubet Joerdi
C/Carme 4
La Seu d'Urgell, 25700
ES
+34.902106113


Billing Contact:
JnTJaN
Nadal i Aubet Joerdi
C/Carme 4
La Seu d'Urgell, 25700
ES
+34.902106113


Registrar of Record: OVH.
Record last updated on 2008-02-17.
Record expires on 2009-02-17.
Record created on 2008-02-17.

És en un servidor de Tirabol.cat

reflexions en català ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
reflexions en català ha dit...

Víctor Pàmies, president; blogosfera, independent.

Blocs del Pirineu ha dit...

Hola Marc, hem creat aquesta eina per reunir tots els blocs del pirineu en una sola web.

Si funciona, estic disposat a cedir-la a la comunitat pirinenca si cal.

Espero que us agradi.

blocsdelpirineu [ensaimada] gmail [punt] com

Puigmalet ha dit...

- Enhorabona per l'atipada, muntanyencs! La calçotada no va obnubilar els vostres sentits i encara heu estat capaços de fer-ne una anàlisi profitosa. El youtube no em deixa veure el vídeo (no sé perquè però no me'l carrega) però ho seguiré intentant. Seguint el modèlic exemple del Víctor Pàmies em declaro seguidor vostre ad perpetuum. I també em declaro possible comensal, si es dóna el cas.

- El que més m'agrada d'aquest apunt, sens dubte, són les floretes que encapçalen cada punt de l'anàlisi. I després, el contingut, que és assenyat, acurat i ben estudiat. A més sembla que ja teniu web. Això funciona.

- Per cert , m'ha arribat a les oïdes que aquest estupend bloc ha estat premiat. Però com l'autor és tan modest encara no ha dit res... Jo és que ho xerro tot. :-P

reflexions en català (marc) ha dit...

Blocs del Pirineu,

Si el teu web serveix per estalviar-nos feina, em sembla perfecte que l’ofereixis al col•lectiu. Ara bé, per publicar articles s’ha de demanar permís als blocaires. A més, el contingut fix del web s’hauria de consensuar entre tots.

Salut.


Puigmalet,

Gràcies per destacar les floretes del meu escrit.

A veure si pots pujar quan fem la trobada a la Seu. Tu i el Víctor sereu els forans d’honor. Per cert, a cal Víctor Pàmies (vpamies.blogspot.com) fan propaganda dels Blocaires del Pirineu, i a cal Puigmalet (lexicografia.blogspot.com) també ens n’han fet. Gràcies als dos.

És veritat. Tinc un prèmit. Ja en parlarem.

També tinc pendent parlar del bloc que fem a sis mans el Víctor (creador), el Puigmalet i jo (aquests dos últims, mercenaris a sou). Es diu Diccitionari (diccitionari.blogspot.com) i us convido a visitar-lo.

josefina ha dit...

Ara he deixat un comentari al Viure als Pirineus, dirigit al dels Blocs del Pirineu, perquè no m'ha agradat gens la seva manera de procedir.

D'acord amb el Marc, si ho has fet per estalviar feina a algú altre, perfecte. Però abans de llençar-t'hi, i si no vas venir al sopar, hauria valgut la pena que haguessis contactat amb nosaltres. I si l'adreça que hem posat en marxa et retornava els correus, doncs prou tenies els nostres blocs per saber què en pensàvem, de la teva proposta.

I et repeteixo la pregunta que et faig al Viure als Pirineus: ¿per què tanta pressa?

Anònim ha dit...

No està gens malament començar un "projecte" com aquest entenen el Pirineu d'una manera tant "ampla" i "oberta", tant tant que inclús si algú d'osca hi vol participar ho podrà fer i tot....
Ja és ben trist, pel "nostre "Pirineu. Per cert, qui té el document de propietat que certifica que "és nostre"?
a qui fa referència aquest "nostre"?
Realment anem ben malament.....
Xavips

marc ha dit...

Xavi, em fa una mica de mandra explicar-te què vol dir 'nostre'. Tothom ho ha entès, em sembla.

Va: el nostre Pirineu vol dir el Pirineu que compartim culturalment. Si vull difondre el col·lectiu perquè s'hi apunti gent, no se m'acudirà enviar una nota de premsa a un mitjà o a entitats d'Osca perquè no en tinc ni idea i per mi són lluny geogràficament, lingüísticament i culturalment.

Creus que algú d'Osca castellanoparlant s'apuntaria a aquest col·lectiu de Blocaires del Pirineu?

Si no entens això, fes-t'ho mirar.

Nosaltres no tenim certificats. Som lliures i fem el que ens dóna la gana. El teu discurs és pueril i gastat.

'Nostre' vol dir 'sentir-ho com a propi'. Queda clar?

Anònim ha dit...

Marc: jo visc al Pirineu (com a anècdota irrellevant et diré que també hi vaig nàixer) però t'asseguro que "el Meu" pirineu no és el mateix que el "vostre". I tingues per segur que no te'l pots apropiar: aquí hi som molts que pensem diferent que tu i "sabem" que el Pirineu no és de ningú. El Pirineu simplement "és".
Tant Patrioterisme, tant nacionalisme,tant discurs sectari, fanàtic, tant buit de respecte cap a les persones, buit d'acceptació de l'altrte, buit de ganes de compredere, de respectar i de millorar.... cansa, cansa, cansa.
Xavips

reflexions en català ha dit...

Estàs fatal, tio.

Jo no m'apropio de res. El que té els ulls embenats ets tu, que deus repetir aquest discurset sempre que en deus tenir ganes, encara que pixis fors de test.

I per mi ja està tot dit. No tinc ganes de discutir amb algú com tu, que no toca ni quarts ni hores.

Estima't una mica més.

Anònim ha dit...

Per cert, tot i no compartir gaires idees, conceptes ni ideologia (és evident), enhorabona pel vostrte bloc: interessant, ben estructurat,variat, divertit, distret, ben escrit...
Enhorabona a tots dos.
Xavips

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...