divendres, 7 de març de 2008

El Quim

Llegit al bloc de la Núria Tomàs:

Els nens d'onze anys també tenen sentiment de país. Això ho ha escrit en Quim. Ell volia que ho llegís molta gent però no l'han deixat, no és el que li toca pensar i expressar a un nen. Des del bloc de la seva mare potser ho podrà llegir algú més.


Com m'agradaria que fos Catalunya

M'agradaria que Catalunya
es pogués dependre d'ella mateixa
tota sola, només una.

Que fos només una sola república
sense rei ni monarquia
amb una sola fita
viure amb independència.

Amb una llengua, la catalana,
amb un nom, Catalunya,
amb uns habitants, els catalans
i amb una bandera, la senyera.

Que fos un sol país
amb el compromís de ser feliç.

Quim

6 comentaris:

Dessmond ha dit...

Vols dir que a en Quim no els pares no li han donat una espenteta?

Josep (sl) ha dit...

he respost al teu comentari al blog de'n Dessmond. Molt bon escrit però fa massa olor d'ajuda paterna.

reflexions en català ha dit...

No subestimeu la canalla.

Núria Tomàs ha dit...

Soc la mare del Quim. Què en treia jo de penjar un poema escrit o dirigit per mi? No donen premis literaris als blocaires! I si el vaig publicar és perquè també em meravella que el meu fill escrigui com escriu i el que escriu. No he volgut mostrar res més que orgull de mare...

Núria Tomàs ha dit...

Pensant-ho bé, m'agrada que creieu que l'ha ajudat un adult, encara li dóna més mèrit!!! De debò, no és la primera vegada que ens sorprèn amb els seus poemes i els seus raonaments.

Núria

reflexions en català ha dit...

Jo no en dubto pas.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...