divendres, 7 de març de 2008

Les dues travesses

(La famosa forquilla
de les eleccions.)


Per fi s’acaba el malson de les eleccions. Demà tots a reflexionar (quina absurditat!) i diumenge uns quants a votar.

Jo votaré CiU al Congrés i el Partit Republicà Català al Senat (que encara no és per a què serveix). Ho faré sense esma, una mica com aquell personatge caldersià que “s’empassà l’aigua d’ofegar-se amb una exemplar resignació.”

Els que defensen el vot en blanc o l’abstenció en clau sobiranista em mereixen tot el respecte. Tenen arguments sòlids per defensar aquesta posició. També en tenen els altres, els que aposten per votar un partit sobiranista, per més descontents que estiguin.

(El debat és molt viu a la blogosfera: Dessmond, Joan Arnera, Elies, Joliu, Enric, Manel, Josep, Roger, Ròdia...)

Jo he optat per aquesta última via perquè l’única lectura que no comptarà del vot en blanc és la del sobiranista insatisfet. Aquesta pot ser la teva lectura, no pas la que es vendrà.

I encara que em dolgui la possibilitat que el PP s’endugui el diputat que balla a Lleida, no cauré en la temptació de votar l’Ausàs (ERC). El meu vot també és un vot de càstig; tinc l’esperança que ERC es foti una patacada perquè canviï l’estratègia actual.

Només em queda CiU. Ideològicament em sento més proper a ERC que a CiU (però ja sabem que la ideologia no s’aplica sola). De tota manera, espero que CiU també faci un canvi radical, que potser només vindrà si el ZP no els necessita. CiU no m'il·lusiona i és molt fàcil que li sigui infidel si no em convenç, sinó es posa al dia amb un discurs desacomplexat, valent, trempador i decididament sobiranista.

Malauradament, les estratègies dels nostres partits les marcaran els resultats de les eleccions. Aquest és el nivellàs que tenim, i no em consola que em diguin que el nivell polític espanyol fa riure (que és veritat).

Cada vegada tinc més clar que només reaccionarem quan ja no ens prenguin seriosament, com potser vaticina el president Pujol; quan ens ignorin i en passi una de grossa.

Mentrestant, a viure, que són quatre dies.


No en tinc ni idea però faré la meva travessa:

Catalunya:

PSOE 20 (en perd un)

CiU 12 (en guanya dos)

PP 8 (en guanya dos)

ERC 4 (en perd quatre)

IC 3 (en guanya un)


Espanya:

PSOE 154

PP 152

CiU 12

IU 6

PNB 7

ERC 4

Altres 15


Segur que la meva travessa serà com les que feia de futbol...



Marc

5 comentaris:

Manel des de l'exili ha dit...

Hola Marc,

les teves previsions coincideixen força amb les meves.
Dilluns ho veurem

Cordialment
Manel

josefina ha dit...

Jo no he pensat en travesses però estic força d'acord amb el que aventures.

Avui el meu pare m'ha fet una reflexió que he pensat que tenia molta raó (el meu pare, com a bon pagès, és de poques paraules. Però les que diu, es fan escoltar): deia que tot el que ha passat a l'àrea metropolitana amb l'AVE i amb Rodalies, si hagués passat amb el PP manant a Madrid, això hauria sigut una guerra civil. I mira, avui la Car Machacón, li deia al Basses que ahir dijous, goita tu, un Sant Jordi a rebentar amb 35.000 persones. Després ha trucat un que es veu que hi entenia una mica i ha dit que al Sant Jordi, com a molt-molt-molt, n'hi caben 20.000. Em quedo per això amb la reflexió que ha fet la Patrícia Gabancho també a cal Basses: que aquesta campanya electoral s'ha caracteritzat sobretot per la facilitat de mentir i de manipular de tots plegats.

Enric I. Canela ha dit...

Tant de bo CiU i ERC acabem lluitant junts per la independència. Votaré. Amb poques ganes però contra una majoria del PSOE. La meva opció, coneguda, és CiU, de moment.
Et recomano a Montserrat Candinia, de la resta no dic res. És un tros de dona nacionalista i intel·ligent. Llegeix els meu comentaris sobre la guerra que porta amb el Rouco Varela català.

Franc ha dit...

És trist haver de votar al menys dolent. Jo últimament a les eleccions d'Andorra voto seguint aquest criteri i m'enprenya.

Dessmond ha dit...

Les meves previsions les faig només per a Catalunya. Crec que el PSOE en treurà més de 20, però aleshores em desquadra els altres números. Tot i que crec això, la meva travessa és:
PSC 20, CiU 10, PP 9, ICV 3, ERC 5
El que vaig dir a can Joliu.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...