divendres, 25 d’abril de 2008

Guanyarem!


Quan va aparèixer el corrent crític Reagrupament.cat m’hi vaig adherir de seguida com a simpatitzant, ja que no sóc militant d’ERC. Aleshores la meva indignació per l’estratègia de l’actual direcció d’ERC ja era gran. Quan es va formar el primer tripartit vaig pensar que havíem d’esperar. No era la meva opció però en aquell moment vaig creure que calia provar-ho; per què no.

Després vam crear aquest bloc, en part per desfogar-nos i maleir els grans estrategs que van dissenyar el millor camí cap a... la poltrona. Han passat els mesos i les urnes han estat molt clares, encara que els de la pluja fina i el gradualisme mirin cap a un altre costat. Res no ha canviat. Fins i tot ara, el Puigcercós té la barra d'apostar pel tripartit 3. Sumem-hi el ridícul que estan fent en el tema del transvasament, en el tema de la convocatòria del referèndum...

Si el congrés es fes a l'octubre, caurien pel seu propi pes. Però potser cauran igualment.

Fa unes quantes setmanes, un grup de blocaires que compartim la simpatia i el neguit per l’actual situació d’ERC i sobretot pel seu futur vam decidir agrupar-nos i crear un portal per donar suport a Reagrupament.cat, perquè creiem que és l’única alternativa possible per redreçar el partit. La majoria dels membres de Blocs amb estrella no som militants d’ERC, i això hi ha gent que no ho entén.

Doncs mireu, jo no tinc cap interès més enllà del meu país. Dono suport a Reagrupament.cat perquè crec en l’honestedat del Joan Carretero i la Rut Carandell, i he perdut força hores buscant adreces, creant un bloc, enviant correus pertot arreu per sumar adhesions a la causa.

I no vull res a canvi. M’il·lusiona la idea de col·laborar externament en un projecte que em convenç. Encara tinc lesperança que les coses canviïn i puguem tenir uns representants polítics que pensin en el país per damunt de la vanitat personal i els interessos de partit.

Guanyarem. I si no guanyem ara, convencerem i guanyarem més endavant, malgrat les tupinades, els entrebancs, les pressions i la menjadora.

Tinc la impressió i alguns testimonis de militants que em fan pensar que el Carretero traurà uns grans resultats. Hi ha molta gent cremada i no poden controlar 10.000 militants. Ja veurem què passa. El que sí que hem guanyat, malgrat el silenci mediàtic dels amics del poder, és la credibilitat.

Acabo amb el final de l’article del Desclot a l’Avui d’avui: “Esquerra volia catalanitzar el PSC, integrar els votants de l'àrea metropolitana de Barcelona i emportar-se, de tacada, una part important de l'electorat convergent. Ara tremola entre convulsions internes. Si no s'espavila, acabarà descatalanitzada i sense l'electorat propi. Mentrestant l'àrea metropolitana es mira Tele 5.


Endavant les atxes!

19 comentaris:

Anònim ha dit...

Crida i brama el que vulguis, el que conta és que el dia 7 tu NO votaràs.

reflexions en català (marc) ha dit...

Tu sí que votaràs, i no costa gaire saber per a qui, oi?

Si votéssim tots els catalans, els que viuen del 'conte' (ho dic perquè no saps ni escriure 'compta') estarien sentenciats.

Potser tu n'ets un i tot... que t'amagues com un covard i sembles nervioset.

res més a dir, a part del "tu no"?

I sí que bramaré. I tant! No votaré però ja he convençut un militant i la meva lluita és noble.

Torna el dia 8 i en parlem. D'acord?

vpamies ha dit...

Plas, plas, plas!!

T'aplaudeixo, Marc.

Falta gent amb les idees clares. Segueix il·luminant-nos! :-)

robsup2007 ha dit...

Hola Marc.
Saps que em fa por la línia político-programàtica d'en carretero. Aquest és el gran error. Però tenim un enormeeee problema!!. En Puigcercòs ha dit això avui, jo l'he sentit i m'he eindignat enormement.
Mantenir l'actual programa d'esquerres si!!!!. Però avantposar això al país NO!!!!. Ni molt menys a la poltrona. Primer al servei del país i tenir clar el que volem assolir i en segon lloc la ideología (sense deformació dretana) però, PRIMER EL PAÍS. En Puigcercòs no tiu. Altre cop NO!!!!. Després ja definitivament del que he sentit és que jo em moru!!!. NO A PUIGCERCÔS!!!! El destructor d'ERC...
Un salut Marc

Robert

robsup2007 ha dit...

Definitivament el logo que tens posat de... Amb Puigcercòs PSC-Esquerra és correcte.
Després de tot això en Putxi no gràcies.

robsup2007 ha dit...

Per cert, ¿Qui és aquest anònim? ¿Algu d'en Puigcercòs?

Elies ha dit...

Molt bon article, Marc!

Puigmalet ha dit...

Felicitats pel sant, que ahir no hi vaig pensar! Confio que hagis remullat la cuca, com diu la tradició. :-P

Puigmalet ha dit...

Has d'arreglar l'enllaç de Can Perol. Molt interessant!

El primer comentari demostra una gran sensibilitat política... Admiro el teu esperit i l'engrescament amb què el transmets. No sé si guanyaràs el dia del congrés, però, personalment, em sembla que tu ja hi has guanyat.

reflexions en català ha dit...

Gràcies!

Vaig seguir fidelment la tradició, Puigmalet.

Aquests comentaris de gran 'sensibilitat política' et donen més energia.

Can Perol: el meu cosí participa en el projecte. Si algú vol informació més directa, us puc donar la seva adreça. Tene un lema ben xulo: "Seguim el ritme de la terra."

Au, bon capde.

Jordina ha dit...

Anònim: és prou ben trist que el fet que tu SÍ que votis et faci sentir, potser, i dic potser perquè no et conec (i crec que ni gaires ganes), que comptes (o contes) més que els altres. I és prou ben trist, perquè formar part d'aquest partit que actua com actua, és formar part de la farsa, de l'aspiració cap a la poltrona, de la gran decepció del país, que després d'anys de persecució (no fa gaires dies, d'en Franco); ha d'aguantar que l'únic partit que defensava la independència i el català, ara resulta que deixa que passi el que passi, i calla com un covard. I s'amaga a la gàbia d'or. Aneu fent.

L'Espelt ha dit...

Bé Marc, bon article.
Endavant les atxes!!!

Josep-Empordà ha dit...

Per raons familiars, conec força bé l'actual militancia d'Esquerra, i no us enganyeu, més que res per evitar-vos decepcións, d'anònims com el que enceta aquests comentaris, a Esquerra n'és plé.

Ja em perdonareu pel que vaig a dir, i que consti que em sap greu, però crec que ERC és irrecuperable, ara ja només hi ha "Esquerra". "Catalaniko Esquerra" volia dir).

Anònim ha dit...

Es ben curiós que pensant com penseu del que està passant a Esquerra tingueu tan bona opinió de CiU. Els critiqueu per no defensar prou la independència i lloeu CiU, els critiqueu per com a anat el tema de l'aigua i no parleu del que ha defensat sempre CiU (la política transvassista)....
de veritat que no ho entenc.

Per cert, us recomano l'article del Pedro Arrojo del passat dimecres al Periòdic. Crec es bastant aclaridar de la política de l'aigua del govern progressita de la Generalitat.

reflexions en català (marc) ha dit...

Últim anònim,

Quan dius que tenim "tan bona opinió de CiU2 a qui et refereixes?

Potser t'has equivocat de bloc, o potser dius el mateix a tots els blocs...

Jo el que no entenc és que facis aquesta afirmació sense fonament, precisament perquè desd d'aquest bloc he rajat i força de l'estratègia de CiU.

Abans d'opinar, llegeix una miqueta o deixa els prejudicis i els clixés en una carpeta de l'escriptori.

La política de l'aigua del govern porgressita? He, he. Només hauria faltat que diguessis 'la nova cultura de l'aigua'. Quina política? POsar pedaços a última hora? Saps què és realment una política de l'aigua? Vés a Israel, que t'explicaran què és un pla hidrollògic nacional de veritat.

T'ho torno, a dir: jo no sóc de CiU ni d'ERC. Sóc de Catalunya, i no accepto lliçons de progressisme ni de catalanisme d'algú tan curt de mires com tu.

Ja és ben trist que sempre hàgim de sebntit la mateixa cançoneta: 'és que els alttres mira què van fer...'

En fi, what level!

robsup2007 ha dit...

Hola Marc.
Aviat publicaré al meu blog un post sobre l'actual problema de la sequera amb les meves propostes al respecte.
Explicaré també que és la nova cultura de l'aigua, això del que molts parlen tan sovint i després passa el temps i no es fa absolutament res. ¿On són les desaladores?, ¿On és el tractament d'aigües residuals?, ¿on és l'aprofitament sostenible dels aquifers? Enlloc.
Anònim, no sé pas quin serà el teu objectiu vieent la defensa tan aferrissada que fas de mantenir un pacte de govern amb un partit espanyol. ¿Així avancem cap a la independència?. La independència es fa plantejant un clar conflicte amb Espanya i per tant, amb els partits d'àmbit espanyol.
Es ben sabuda la meva posició respecte a la línia ideològica a seguir (al pobre Marc li tinc fregit xDD), però els objectius nacionals (la independència) i el servei al nostre país (Catalunya) per sobre de tot.
I Puigcercós degut a les darreres declaracions no deixa de més que un gran perill per al partit i per al país. Està transmetent un clar missatge a la ciutadanía de que s'ha d'anar de la mà d'un partit anticatalà i que farà tot el possible per enfonsar les nostres aspiracions de llibertat nacional.
I evidentment amb una CiU amb Duràn i Lleida i amb una CDC gens sobiranista serà completament impossible arribar a cap acord amb ells.
Així que es de desitjar que als congressos del Juny es produeixin camvis de forma nítida cap al sobiranisme clarament independentista.
El meu objectiu és la independència, ¿i el teu?, ¿Catalunya o Espanya?.
Un salut

Robert

robsup2007 ha dit...

I per sobre de tot soc una eina al servei del país. Per tant trobo incomprensibles alguns arguments sobre l'actual estratègia seguida al si d'ERC. Amb la paraula Esquerra coincideixo plenament i en aquesta línia treballaré jo, però Esquerra nomès? On són la R i la C?. Som d'esquerres, republicans i catalans, per tant, no espanyols. Darrerament sembla que s'estigui fent servei a altres paisos aliens que no pas al nostre.
Recuperar les nostres senyes d'identitat nacional de forma clara ha de ser un objectiu. La resta són falàcies i mentides.
Un salut

Robert

vpamies ha dit...

Un parèntesi entre tant d'abrandament.

Marc, Josefina... tenia premi al Raons que rimen. Felicitats!

Anònim ha dit...

Perdoneu, de veritat, simplement vull tornar a incidir: Coneixeu el pla estratègic de l'actual Govern pel que fa a l'aigua? sabeu que ja està en marxa? Si el coneixeu, sabeu que no només reb el vis-i-plau del senyor Pedro Arrojo (ell si pot parlar de Nova Cultura de l'aigua, suposo...)sinó que defensa el pla del nostre govern.
Per Primer cop en trenta anys un govern actua pensant en el futur i mira com el tracteu... Els pedaços (i errors, i tant que sí) d'un monment d'emergència no pot fer que no veiem ni valorem el que s'està fent. I si no ho coneixeu, segur us serà fàcil informar-vos.
I repeteixo, perdoneu....

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...