dijous, 29 de maig de 2008

Política, però ara local

En altres ocasions he intentat fer cinc cèntims del tipus d'alcalde que tenim a Ribera d'Urgellet però no m'he acabat d'atrevir. I no crec que sigui per por, perquè no li'n tinc pas. Avui m'han explicat això:

Han citat a declarar el cap de l'oposició pel butlletí informatiu que el grup de Progrés del municipi va publicar al febrer. L'alcalde l'ha demandat, i això que al butlletí, que m'he llegit de dalt a baix i el guardo a casa, no hi ha res que pugui portar a pensar en difamacions ni en calúmnies, tot es pot comprovar amb documentació i amb notícies que han aparegut als mitjans de comunicació. Així doncs, la demanda per a què és, sinó per FER AGAFAR POR I FER CALLAR?

Així és la democràcia a Ribera d'Urgellet. I em fa molta ràbia que tanta gent de la comarca giri el cap a una altra banda i no ho vulgui veure.

Boranit.

10 comentaris:

marc ha dit...

Si jo l'estiro fort per aquí i tu l'estires fort per allà, segur que tomba, tomba, tomba.

jordina ha dit...

L'estil Franco ha tornat! i prou tenia seguidors. Els temps canvien, però les persones no. Poden perfectament fer ulls clucs a la realitat més bàsica i senzilla, i creure en els deliris de grandesa d'un cacic que, per ruc, pot fer molt mal.

jordina ha dit...

Quan la raó no convenç, cal embolicar la troca, i en aquest cas s'ha inventat una denúncia sense cap fonament. Això fot riure i cal que algú li digui a la caradura que té, que així no.

jordina ha dit...

També n'hi ha d'altres que fan els ulls clucs, i són els de Convergència que saben qui tenen a les seves files, i no fan res per cridar-li l'atenció. ¿Com voleu que no pensem que són uns corruptes, si no són valents ni de treure's de sobre un mafiós que fa mal als humils?

reflexions en català ha dit...

A Convergència i Unió els hauria de caure la vergonya de tenir un alcalde com aquest.

No em puc creure que a CiU (a dalt de tot) no coneguin el seu tarannà.

No m'ho crec. I això em genera molta desconfiança. Hi ha molta gent que no acabem de tenir confiança en l'actual CiU (per diverses raons), ni en l'actual ERC. Dels altres no cal ni parlar-ne.

Estem orfes. Quan canviarà tot això?

reflexions en català ha dit...

L'últim Reflexions sóc jo, el Marc. Cosa que es fa pública per a coneixement general.

Marc

jordina ha dit...

Començo a pensar que són temps negres per a la política, i ja només creuré en el polític que denunciï -jo no sé on coi va la dièresi- la farsa i se'n vagi a cultivar patates. Si son incapaços de lluitar per millorar les condicions de les persones a qui en teoria han de defensar, no hi foten res, fent veure que manen. Tot plegat, només fan rutllar la roda dels diners, desplaçant cada vegada més a la gent que senzillament vol viure tranquil·la. Amb uns governants així, prefereixo l'anarquia més bèstia. En realitat ja la tenim aquí, no governa ningú, senzillament un poder invisible que són els diners.
I veig que això existeix als pobles petits i a les grans capitals.
Que tallin caps d'una vegada, ¿què cony vol dir, que els polítics es passegin amb cotxassos oficials, amb uns aires de rei medieval que foten por?
Pam i pipa.

jordina ha dit...

Gràcies per la felicitació!
Ahir per desafiar els trentadosets anys que complia, me'n vaig anar de festa major amb els Antònia Font, a cervesa per cançó. Em devia pensar que en feia vint-i-tres... si ahir els astres em van permetre il·lusionar-me pensant que el cos encara ho aguanta tot, avui s'ha acabat la treva i m'he llevat amb el cap com un timbal.

¿Voleu dir que al brollador d'aquella hermosa foto del riu que torna, no s'hi troba l'elixir de la jovenesa? alguna cosa màgica ha de tenir, aquella esplendorositat d'aigua.

Au, ja veieu que els anys no m'arreglen.

Anònim ha dit...

us felicito. Ja se'm feia extrany que sent del Pla no parlèssiu mai del vostre alcalde.
Jo sóc un dels molts que a base d'amenaces i d'alguna cosa més que amenaces hem anat agafant por d'aquest personatge. Molts sabem massa bé a on pot arribar....
Però crec que el que realment és escandalós és que CiU el continui presentant i a més el premiï fent-lo diputat. Això posa als responsables de CiU de la comarca al seu nivell, o sigui als nivell dels corruptes, criminals i delinqüents...
Perdoneu que signi amb l'anonimat.
Visca el Pla

josefina ha dit...

De l'alcalde n'he parlat en alguna altra ocasió, tot i que sempre m'he quedat amb les ganes d'anar més enllà, i això que només en conec la punta de l'iceberg, em fa l'efecte...

Però tard o d'hora això s'acabarà i en podrem parlar sense anonimat. Això espero. Jo miraré d'anar-ne parlant aquí, amb peus de plom perquè amb aquest tipus de persones pel voltant mai s'està del tot segur.

Estic d'acord amb el que dieu sobre el paper de CIU. Confio que a les pròximes eleccions, ara que el Mas ha dit que hi podrà haver llistes separades entre CDC i UDC, Convergència abandoni aquest home, que no està fent cap bé a la política i tampoc al municipi. Si ens posem a comptar les coses bones i les dolentes, aquestes últimes són tan grosses, que ennegreixen tot el positiu que hagi pogut fer, i que només faltaria que no hagués fet amb tants anys al poder, és clar.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...