diumenge, 25 de maig de 2008

Torna el riu


Aquest és el riu. No conec que tingui cap nom concret. És el riu que baixava de les fonts dels boscos del Pla i on abans (la meva mare n'és prou testimoni directe) les dones anaven a rentar.
Doncs aquest riu, que desemboca a Segre, no havia tornat a portar aigua des del 1995, segons rememorava ahir el meu pare. Per tant, les fotos són ben justificades, perquè un cop hagi passat aquesta primavera meravellosa que estem tenint, el riu es deurà tornar a assecar, i vés a saber quants anys hauran de tornar a passar per veure'l baixar.
Mentrestant, en gaudim.
El Segre que baixa aquests dies també fa goig. Però esperem que no hi hagi desbordaments.

13 comentaris:

Puigmalet ha dit...

Ai, l'Arcàdia...

Ja ho has buscat bé això del nom? Potser teniu l'oportunitat de batejar un riu o una riera. Per aquests afers, dirigiu-vos al Registre d'Hidrònims del Pla de Sant Tirs.

vpamies ha dit...

Quins salts més bonics. Semblen ben bé unes escales. Mereixia la foto que plogués, perquè poguessis fer aquesta foto.

Joan Arnera ha dit...

Almenys sabem que sant Pere no és del tripartit, tanta pluja els està putejant de mala manera, hehe!

josefina ha dit...

I el Segre baixa cada cop més gros. Els troncs i troncassos que arrossega van a una velocitat espantosa. A Andorra no sé si deuen estar gaire tranquils..

Elies ha dit...

Caramb, un bon indicador, aquest munt d'anys, de la bonica primavera que estem gaudint. Des del 1995, uf! Preciós!

Manel ha dit...

No s'en diu "el Torrent del Pla"?
O potser no parlem del mateix, per on baixa?
He descobert aquest blog per casualitat, i s'em ha posat la pell de gallina llegint els comentaris sobre els aiguats del 82.
Jo soc més vell que vosaltres, estava treballant de metge a La Seu feia uns mesos, i en tinc un record inoblidable (també pel fet d'estar 15 dies seguits de guardia fins que em van poder rellevar!).
El més impressionant va ser veure la nit del diumenge com queia el pont d'Alàs davant dels meus ulls, o la imatge del pont d'Arfa aillat al bell mig del riu el dilluns al matí...
Esperem que aquesta pluja sigui més civilitzada!
Per cert, m'encantaria poder veure el reportatge que va sfer! No hi ha manera de trobarlo a la xarxa??

marc ha dit...

Si, com diuen, entre avui i demà cauen 100 litres, encara baixarem Segre avall fins al pantà d'Oliana.

esther ha dit...

Avui l'equip de pirineus tv (o sigui, l'anna i jo) hem fet ruta pel riu i hem arribat al pantà d'Olaina. Si voleu donar-hi una ullada (a part de mirar el nostre fantàstic informatiu) també hem penjat les fotos al bloc de l'Anna Pardos, l'andreuenca pirinenca.

...annaP... ha dit...

Sobretot mireu el nostre informatiu i la notícia tipus "Piqueras" de l'Esther: "no es el apocalipsis pero casi..."

oriolvidal ha dit...

Bé, sequera, canvi climàtic, minibaltasaments, parole, parole... i la pluja que ho posa tot a lloc.

El millor de tot és que els polítics i la seva litúrgia van amb setmana i mig de retard, però tant els fa...

El conseller, més que devot de la Moreneta, ja deu ser escolanet i tot, no?

jordina ha dit...

Quina estampa més maca, aquesta foto!!

Ara m'agradaria que sempre més hi baixés aigua, i si un dia tinc fills els diria: mireu, nens, abans això era sec.
Al contrari del que ens ha dit la meva mare en tantes excursions: mireu, nenes, aquí abans hi baixava aigua.

jordina ha dit...

Manel, el "Torrent del Pla" que dius, era el nostre tiet.
Bromes a part, el torrent del Pla i tant que existeix, però està a l'altra banda del poble.

josefina ha dit...

Efectivament, Manel, com diu la meva germana, el torrent està a l'altra banda d'aquest riu. Diguéssim que va per la banda sud, el torrent, i aquest és al vessant nord, no Jurdina?

El reportatge que vam passar per Pirineus TV no es pot trobar a la xarxa (bé, a no ser que algú a qui li'n vam regalar una còpia li hagi penjat), i em sembla que tampoc és fàcil demanar-ne còpies.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...