dissabte, 19 de juliol de 2008

Ciutadanes pel càrrec

.
Ara és el torn de la presidenta de Ciutadans pel Canvi, o Ciutadans pel Càrrec, que deia el mestre i enyoradíssim Ramon Barnils. (Per cert, que sexista dir-se Ciutadans pel Canvi i no Ciutadans i Ciutadanes pel canvi!)

La senyora Carme Valls ha dit això: "Algun irresponsable pretén donar lliçons de com parlar bé el català, oblidant que sense la lluita decidida dels partits d'esquerres i demòcrates en la lluita antifranquista i la transició, encara estaríem llegint llibres en català amb llanterna a la nit i sota del llit, com tants de nosaltres vam haver de fer." "No es preocupi, molt honorable president, em dic Valls i Llobet, tinc antecedents des del segle XII i encara no tinc el nivell C de català."

Consideracions:

1a: Suposo que la Valls Volia dir avantpassats, no pas antecedents, com tenen els pronoms. Si tingués el nivell C segur que no hauria servit per evitar aquesta cagadeta.

2a: No tots "els partits d'esquerres i demòcrates" van lluitar a favor del català, i si la nostra llengua encara és viva, no és gràcies als polítics, sinó bàsicament a la gent. Es ven molt fum sobre la lluita per recuperar la nació catalana en la lluita antifranquista, quan en realitat el dictador va morir al llit i els catalanistes de debò eren quatre gats. Què tenia de catalanista el Solé Tura, el PSC sense el Pallach? Quina va ser la lluita de la senyora Carme Valls a favor del català?

3a: Dir que "encara estaríem llegint llibres en català amb llanterna a la nit i sota del llit" és de mal gust, a més. I una mentidota.

4a: No es tracta de tenir el nivell C, sinó de respectar la llengua. Un president no pot parlar malament la seva llengua. Això seria intolerable i intolerat a Espanya i a qualsevol país seriós (o no seriós).

5a: Això dels avantpassats... quina ximpleria! Miri, jo sóc catalana de soca-rel, però no em preocupo per foteses nacionalistes com esforçar-me a parlar o escriure bé el català. (Ara bé, si parlem del castellà, la cosa canvia, no fos cas que un dia me n'anés a Madrit a fer una conferència i se m'escapés una doceava parte, com li va passar al Borrell.).

6a: És molt trist que els polítics donin exemples com aquest. Que se'n vagin als instituts i diguin als nois que no cal que s'esforcin a parlar i escriure bé el català. Això no és important. La qüestió és comunicar-se, oi, pijoprogres?

7a: Res; que és vergonyós lligar tot aquest tema de parlar bé o malament amb la lluita antifranquista. Vergonyós, frívol, irrespectuós... Ecs!
.

7 comentaris:

Salvador ha dit...

Com he comentat a l'escrit d'abans, si el català es va mantenir durant el franquisme no va ser precisament gràcies al PSOE que durant aquells anys va ser inexistent.

ury ha dit...

Totalment d'acord amb tot, Jose. Ni trec ni afegeixo una coma.

josefina ha dit...

Ury, l'article és obra del Marc. Però hi ha un moment que parla en versió femenina i això dóna lloc a malentesos. Evidentment, i com en la majoria d'ocasions, li dono la raó en tot el que explica.

marc ha dit...

La Josefina no escriu gairebé mai. Em sembla que la fotré fora del bloc perquè se suposa que és a quatre mans.

ury ha dit...

Doncs felicitats al Marc i la seva versió femenina (tranquil, diuen que tots en tenim una).

I Marc, la Jose no escriu tant perquè no tothom és funcionari del Govern andorrà, hehehe...

Puigmalet ha dit...

Del tot d'acord amb l'esperit i la lletra, només em cal apuntar que els antecedents sexuals del Marc no queden clars. Ni els geogràfics. Després d'intentar ser francesa ara se'ns presenta com a catalana de soca-rel. Qualque dia la veurem d'hereva i/o cabalera...

josefina ha dit...

Jo, si no escric tant, és perquè després de passar-me el dia a la feina gairebé sempre de cara a l'ordinador, quan arribo a casa no em ve gaire de gust tornar-m'hi a posar. Ara, quan alguna cosa em ronda pel cap, em fa bullir la sang, i sé que la puc dir, llavors ningú no em pare.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...