dimarts, 8 de juliol de 2008

El futur camp de tir

.




Fa uns quants dies que a l'Alt Urgell han instal·lat rètols a les carreteres com el de la foto. Ja em vaig emprenyar en veure que en alguns senyals hi deia La Seu d'U. (Fantàstic! No podeu escriure el topònim en dues línies, que d'espai n'hi ha? O deixeu La Seu, abans de fer el penós!) I encara em fa més ràbia que s'abreugin els sants i les santes dels topònims, quan no cal de cap manera perquè hi ha prou espai. Per exemple: El Pla de St. Tirs.

Els que van fer el senyal de la foto també s'hi van lluir. No em vaig emprenyar; vaig al·lucinar. Com es pot fer una cagada com aquesta? La llàstima és que l'omissió d'una lletra no ens hagi proporcionat algun disbarat com el que em vaig empassar una vegada al Diari d'Andorra quan no vaig veure que una zona púbica en realitat havia de ser una zona pública.

(Si teniu alguna perla com aquesta, ja ho sabeu.)

Espero que l'arreglin aviat perquè si no, hauré de parlar amb sant Tirs, que a part de màrtir és atleta i té cura del mal de ventre i les hèrnies, entre d'altres.


Ja que sou en tots els dies

patró nostre sospirat,

de tots danys i malalties

el Pla de Sant Tirs sigui deslliurat,

i sigui exaltat per vós

aquest lloc amb cor postrat:

Sigueu el nostre advocat

sant Tirs, màrtir gloriós.




.

4 comentaris:

David Gálvez Casellas ha dit...

Déu et guardi d'un camp de tir prop de casa... Déu, sant Tirs o qui sigui. Més amunt de Juverri (sí, amb "v") ens en van clavar un que és la merda més grossa que hagi cagat cul de vaca. (Era per lligar-ho amb sant Tirs i els mals de ventre!)

Pel que fa al rètol, tens raó, no s'hi han trencat ¿gaire o massa? les banyes (M'està sortint força bucòlic tot plegat, no?: vaques, banyes, merdes...)

En fi, paciència i salut!

oriolvidal ha dit...

En l'exemple que poses, per espai no serà, no? Hi cap ben bé tot!

O han subcontractat algú per fer els indicadors (vés que no els facin a Romania o a la Xina) o és que la crisi és tan forta que ja estalvien fins i tot una lletra de pintura.

A mi el que em té al·lucinat és un bar de magribins que hi ha al barri i on sempre que anuncien els partits del Barça, posen la falç (o zeta) de la ce trencada a la part de dalt i mirant cap amunt.

marc ha dit...

Alguna bestiesa faran, tard o d'hora. O ets un parc temàtic, o no ets res.

El pal sempre hauria de mirar cap amunt. Aquests sí que en saben!

Puigmalet ha dit...

Sant Tirs era un atleta màrtir?

Volem un apunt hagiogràfic per saber què corria i si portava ASICS!

Jo que creia que havia nascut a La Molina i havia escrit allò d'El Burlador de Sevilla...

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...