dilluns, 11 d’agost de 2008

Carta al defensor del lector de 'La Vanguardia'

.

Senyor/a,

El dimarts 5 d’agost vaig enviar una carta al director del seu diari per denunciar el projecte de construcció d’un parc eòlic en una zona on, setanta anys després, encara hi ha restes de soldats de la batalla de l’Ebre.

L’endemà al matí, una periodista va trucar a casa meva, però jo no hi era i va dir que tornaria a trucar a la tarda. Cap a les quatre vam poder parlar. El primer que em va dir és que la denúncia mereixia convertir-se en notícia. Li vaig explicar el que sabia i li vaig suggerir que visités el bloc de l’Elies, on s’explica detalladament aquesta situació tan vergonyosa amb fotos ben explícites de l’escampada d’ossos pels turons; i a més li vaig donar el número de telèfon de l’Elies, que ja estava avisat i esperançat davant la possibilitat que La Vanguardia es fes ressò del tema.

Ha passat una setmana i l’Elies no ha rebut cap trucada, la notícia no s’ha publicat i encara menys la meva carta. Tampoc no he rebut cap explicació de la periodista ni de ningú. I estic enfadat perquè penso que com a mínim haurien hagut de publicar la carta. També em pregunto què ha passat perquè allò que semblava tan interessant s’hagi esfumat. On s’ha trencat la cadena, que diria l’Elies?

M’agradaria saber-ho i espero que pugui ajudar-me.

Atentament,



Per cert, El Periódico va publicar la carta, cosa que reconec i agraeixo a un diari que em treu de polleguera.
.

3 comentaris:

vpamies ha dit...

Marc, és molt difícil trencar la barrera dels interessos periodístics dels diaris tradicionals.

Jo he arribat a la conclusió que viuen en un altre món o, almenys, que les seves notícies cada cop s'allunyen més de les notícies que a mi m'interessen.

Ferran ha dit...

Em sembla que La Vanguardia no és precisament de la corda "recuperar la memòria històrica". La periodista ho devia trobar realment interessant i el seu cap devia utilitzar unes enormes tisores de podar.

Elies ha dit...

gràcies, Marc!

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...