dimecres, 29 d’octubre de 2008

'Apaga y vámonos'

.
La Josefina i jo ens estem plantejant de fer l'apagada analògica i la digital alhora. Em veig més amb cor de fer això que no pas deixar de fumar.

Mentrestant, la tele no existeix fins a les notícies i em quedo amb la ràdio. I tot escoltant la ràdio, aquesta tarda, dues constatacions i dues reflexions:

1. A Catalunya Ràdio, un anunci per promocionar Extremadura en castellà. Gràcies, però així no em robaran el cor (la cartera ja és una altra cosa).

2. La ella és un so en via d'extinció. Per defecte professional irreversible, últimament m'hi fixo bastant: fins i tot periodistes catalanoparlants, de llengua materna catalana, ja diuen Martorei.
.

4 comentaris:

Ferran ha dit...

L'apagada analògica i digital alhora és una idea excel·lent. En l'època dels blogs, jo ja m'hi vaig posar fa mooolts mesos (excepte per un parell de programes, que de fet veig per internet :-)

Això de l'anunci d'Extremadura, en castellà, a Catalunya Ràdio... en fi, sí, "apaga y vámonos".

josefina ha dit...

El cert és que, sense proposar-nos-ho, cada cop mirem menys la tele. Per això algun dia deixem anar la possibilitat que quan arribi l'apagada analògica, a casa nostra farem l'apagada televisiva directament.

Ara a l'hora de sopar, que ho fem d'horeta cap a les vuit, posem Catalunya Informació. A dos quarts de nou hi fan un informatiu d'actualitat internacional que no està malament, amb entrevistes i un punt de vista una mica més aprofundit sobre notícies d'arreu del món. A mi no em desagrada, a hores d'ara fins i tot em resulta diferent i ho agraeixo.

Quan acabem de sopar i anem cap al llit sí que posem la tele, per veure el que quedi de Telenotícies. I després ja acostumem a desconnectar perquè la programació s'ho mereix. A TV3, n'hi ha per plorar. A mi els programes d'humor m'agradaven però ara n'hi ha una sobredosi que ja m'ha saturat: dilluns Crackòvia, dimarts Alguna pregunta més?, dimecres fan aquell de Sense Embuts que no és res de nou, dijous els Caçacors de Bolets dels nassos i el Polònia (que ja poques vegades l'aguanto tot sense adormir-me), i divendres el Zona Zàping. Fabulós.

De zàping ja ni em molesto a fer-ne per no deprimir-me. Només de tant en tant, si no em venç la son, em quedo amb el 59 segons del dimarts, segons qui hi entrevisten. De sèries no estic enganxada a cap. O sigui que em poso al llit amb la tele de fons i a llegir una estona. I quan ja no puc més, tanco una tele que gairebé ni miro i poso la ràdio per adormir-me. Ara ja hi he sintonitzat Catalunya Informació per no haver-me de despertar directament amb la Bonet. Trobo que encara he aguantat prou, perquè no sigui dit que sóc una radical i no he donat cap oportunitat a la Bonet. L'he escoltat des del setembre fins ara i ja n'he tingut més que suficient. No m'agrada començar el dia avorrida. De Catalunya Ràdio ja només ens en recordem quan toca Puyal.

esther ha dit...

amb la bonet em passa el mateix, josefina, és un pal!! al matí tb poso catalunya informació però en 10 minuts ja ho saps tot! total, que he acabat per esmorzar fent zàpping amb el cuní, la campos i la de la 1... sense el bassas em sento òrfena al matí...

ah, i encara que feu l'apagada definitiva (aviat no tindreu més remei) no t'oblidis de mirar de tant en tant PTV, que som els 'més millors' segons el baròmetre (un altre cop!). Avui ho direm i ho repeteriem tot el cap de setmana, no sigui dit.

Una abraçada!!

vpamies ha dit...

Ara estàs desviant l'atenció de la promesa del tabac. Ai, pillu, pillu!!!

Penso que no cal demonitzar un mitjà que usat amb intel·ligència també té el seu què.

T'has parat a mirar els anuncis que hi passen? Brutal, no!!

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...