dissabte, 11 d’octubre de 2008

Tem fatal

.
El ciutadano Albert Rivera ha aparegut en un dels meus somnis d’avui, cosa que demostra que estic fatal. La qüestió és que ell i jo anàvem junts i ens perseguia no sé quina mena poli secreta. Idea que tenia jo per escapolir-nos-en, idea que l’Albert/o em tombava. No, això no, fem-ho així. Em treia de polleguera, una vegada rere l’altra. Les seves propostes per evitar l’enemic em semblaven un convit a entrar a la gola del llop. Al final, cap dels dos no s’ha imposat i no ens hem mogut de lloc, fins que els polis ens han enxampat. No he acabat a la presó perquè m’he despertat, però el lector ha de saber que, curiosament, el jurat popular no ha trobat que el Rivera/o fos culpable.

Abans-d’ahir, mentre anava cap a casa, vaig sentir un duel a RAC-1 entre Albert Rivera i Patrícia Gabancho. Parlaven de la possibilitat que el TC resolgués sobre la no-obligatorietat de saber català a Catalunya. El ciutadano em va treure de polleguera. Com que no sabia com sortir-se’n, va dir que no està d’acord que les llengües siguin obligatòries, i al cap de pocs segons, tot cofoi, va definir-se com un constitucionalista convençut. Estava orgullós del seu profund argumentari. ¿Com es pot tenir tant morro per dir això? La Constitució és, entre altres coses, l’obligació de saber castellà, és la imposició d’una llengua en un TERRITORI. El món al revés. ¿Les llengües no són dels territoris?

P. s.— Sort que el Xavi Hernández no ha aparegut en els somnis, això que ahir em fa fer que m'hi cagués una mica. Diu (vestit amb la rojigualda) que prefereix que la pilota d’or la guanyi un espanyol i si no, el Messi. Ha! Això no t’ho creus ni tu. A tu te la sua, qui la guanyi si no ets tu. Una mostra més que aquesta espanyolitat no és res més que un interès personal. Que no ens llepem el dit...
.

4 comentaris:

Jordina ha dit...

Ostres, Marc, mira que dormir amb aquest paio...
Jo una vegada vaig somiar que havia dit unes paraules en contra del papa de Roma i em venia a perseguir Al-Kaeda......
Espero que els nostres néts no somiïn en català i es llevin pensant que havien dormit en una llengua imaginària....

Elies ha dit...

molt bé, Marc. A aquest impresentable i a tota la seva colla se'ls hi hauria de caure la cara de vergonya davant persones de la talla i el compromís de la Patricia.

Efrem ha dit...

Uf, quin somni més txungo. Malson, més ben dit...

La veritat és que jo penso el mateix que tu en el cas d'en Xavi. La pela és la pela, i devalua la dignitat.

Salutacions!

Ferran ha dit...

I en el teu somni (perdó: malson), hi sortia amb roba o en pilotes?
Anés com anés... quin yuyu!!

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...