dilluns, 12 de gener de 2009

Tremosa i el meu vot


Estic content que el Ramon Tremosa sigui el candidat de CiU a les europees, sobretot per aquesta frase que ens ha d’encoratjar a tots els patriotes, encara que no tinguem el nivell del Tremosa, ja que tots podem aportar el nostre granet de sorra en la lluita per l’emancipació (o supervivència) nacional.

“El país necessita que algunes persones fem un pas endavant”


Collons, i tant! Tu que ets un economista competent, que saps de què parles i et saps explicar, tu que ets un exemple de patriota a bastament preparat i totalment desacomplexat, tu ets precisament el que fa falta en aquest país on encara mana una generació de la por, de l’ai, ai, ai.

Fa temps que segueixo el Tremosa a l’Avui i al seu bloc. M’agrada perquè a part del domini del tema i de les perspectives diferents que ofereix, se’l veu un paio optimista i trempat, sense pòsits comunistes ni de sagrades transicions ni parides d’aquesta mena.

Estic segur que farà una bona feina i, si tot continua igual com fins ara, segur que votaré el Tremosa. (Ara bé, d’aquí a les eleccions europees poden passar moltes coses.)

Jo apostava pel López Tena perquè em pensava que a la travessa hi havia Guardans–López Tena, però veig que el Mas ha volgut fer un gest que espero que vagi més enllà d’un simple gest. Si el que vol el Mas és seduir els sobiranistes (o independentistes) que ens sentim orfes, l’estratègia és bona. Però, i ara parlo per mi, amb això no en tinc prou. Si em vols, Convergència, sigues inflexible pel que fa al finançament i al respecte a la voluntat popular que és l’Estatut; proclama, clar i català, que si Espanya no respecta Catalunya ens haurem de buscar la vida solets; posa el López Tena i la gent que val allà on toca; convida Unió a fotre el camp si no respecta el dret de decidir i la dignitat del nostre país.

Així em seduiràs prou per votar-te a les catalanes.

En aquest bloc he enllaçat molts articles del Tremosa. Un dels últims és aquest, Tripartit, cinc anys.

_________

P. s.— També volia dir que el gol a Esquerra és per l'escaire. Encara que el Tremosa sigui independent, el fet que Esquerra s'hagi deixat escapar algú de la solvència del Tremosa ja ho diu tot. Un partit que va tan faltat de gent preparada... Encara que el Ridao digui que l'elecció del Tremosa afavoreix “la unitat d’acció catalanista”, ves que ens ho creiem, els 300.000 que vam deixar de votar-vos.

_________

P. s. (bis)— Calla, que l'Iceta està preocupat perquè CiU ha optat “per un candidat que està en contra de 'Estatut (va ser un dels firmants del manifest 'Economistes pel No'), en comptes d'un que hi està a favor”. I? I què?! ¿Estàs preocupat perquè un economista contrari a l'Estatut sigui candidat de CiU a Europa?, ¿o perquè els sociates arribeu al final del carreró sense sortida? Iceta i Tremosa. Em fa pensar en aquella citació de Francis Bacon que vaig penjar fa uns dies: "No hi ha res que faci més dany a una nació que el fet que la gent astuta passi per intel·ligent."


6 comentaris:

Míssil, una ex-votant d'ERC ha dit...

A mí tampoc m'enganyarà CiU. Jo volia al López Tena i ells no s'han atrevit. No els votaré fins que facin el que s'ha de fer.

josefina ha dit...

A mi, amb la frase que en destaques al començament de l'article, sí que m'ha convençut.

Al López Tena no se'l podia enviar a Brussel·les, s'ha de quedar a donar guerra aquí! Però a donar-ne eh? No pas a apalancar-se.

Jordina ha dit...

No el conec gaire, només de llegir-lo a l'Avui de tant en tant. Em sembla una persona culta, que ja és molt, en el panorama econòmic i polític actual.
Ahir en Mas va dir d'ell "és un home que no diu "sí, Buana" a tot". Ai Mas... que ja t'imagines com el Rei Artur. Segueixo sense fiar-me'n, de l'hereu Mas.

Ferran ha dit...

El teu post d'avui el podria signar jo, de dalt abaix. La única diferència entre tu i jo és que no tinc cap dubte que el votaré.

reflexions en català ha dit...

Míssil,

Hola, jo també volia el López Tena, però espero que sigui un pes pesant a Convergència.

Josefina,

Com goses pensar que el LT pugui apalancar-se? Que no ho vas veure que és un motoret com tu?
El Tremosa ha dit que provarà a veure si serveix. És fantàstic!

Jordina,

Jo me'n fiaré o no depenent dels fets (i no paraules), i ara a tots els partits els tocarà mullar-se. A vore què passa.

Ferran,

Jo també signo el teu comentari, de fet. El votaré segur.

Anònim ha dit...

A: EN GUARDANS ES UN GRAN PARLAMENTARI.
B:ON "FOTARAN" AN LOPEZ ARA? AIXO POT SER UNA TRENCA-COLL,IMPORTAN.
C: TREMOSA, VA PER LLIURE.AIXO HO PODRAR PAIR CiU?.
JUGANT AB BCN......

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...