dijous, 5 de març de 2009

Enhorabona i gràcies, Deumil

Dissabte segurament no hi haurà deu mil catalans a Brussel·les, cosa que aprofitaran alguns dels nostres enemics per parlar de fracàs –d’altres simplement ignoraran la manifestació–. Però l’objectiu de la plataforma 10mil no és una xifra, sinó sacsejar la societat i els polítics. És per això que l’èxit ja s’ha acomplert. Cal recordar-ho: aquesta iniciativa és totalment apolítica i transversal, engegada per gent corrent que de manera desinteressada ha dedicat moltes hores i molts maldecaps a un projecte apartidista i desacomplexat. Malgrat el silenci miserable d’alguns mitjans i el menyspreu d’alguns polítics, la plataforma ha generat il·lusió, consciència i reacció, i ara ja hi ha una base sòlida que no s’acabarà aquest dissabte.


Com diu el Quim Torra a El Singular Digital: "La porta de la il·lusió per al futur del país ja només s’obre, ja només es pot articular al voltant de les idees d’independència i llibertat. Per això l’acte de Brussel·les de demà passat és tan fascinant: perquè torna l’alegria i l’alè d’un aire nou, tan pur i tan fresc com el que va sentir la Colometa de La plaça del diamant el dia de la proclamació de la República."

Als promotors de 10mil, gràcies per escampar aquest aire nou, que tal com pujarà fins a Brussel·les, tornarà cap aquí i no s’aturarà.

Jo no hi aniré. Amb un Josepet d’un mes i mig no em veig amb cor de moure’m. Penjaré l’estelada al balcó i em moriré d’enveja, orgullós de vosaltres, compatriotes.

Endavant les atxes!

3 comentaris:

Núria ha dit...

Estic amb tu. Jo tampoc hi podré anar, també hi ha família i entrebancs però vull que se sàpiga que jo d'alguna manera també sóc a Brusel·les, així que dissabte penjaré la senyera.

Fèlix Llorens ha dit...

Amb un Català a casa de només un mes és difícil anar gaire lluny. Els meus ja són "grans" 2 i 7 anys, i la santa de la meva dona ha sigut la primera a animar-me a anar a Brussel·les.

Com ja saps, podreu consultar com evoluciona la jornada des del meu bloc (Crec que vau ser dels primers en entrar, gracies) i no pateixis perquè al igual que altres que s'han de quedar a casa, us portarem en el nostre pensament pels carrers de Brussel·les. Les Estelades que volaran el dissabte seran pel Josepet, els meus fills i tants altres que podran viure en una Catalunya independent, lliure d'aquesta rèmora que s'anomena reino de España.

Salut!!

Ferran ha dit...

És llàstima haver basat la campanya en una xifra. Una cosa tipus "Catalunya, capital: Brussel·les" o alguna cosa semblant, que no creés expectatives pel que fa al número d'assistents, em sembla que hauria estat més encertat. Com tu dius, si hi ha menys de 10.000 persones els espanyols s'hi agafaran per parlar de fracàs (si és que ni tan sols en parlen, val a dir).

Catalunya, capital: Brussel·les. I que se n'adonin!

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...