dijous, 9 d’abril de 2009

La gent no paga


Quants cops heu sentit aquesta frase últimament? A mi només m’ha passat una vegada i afededéu que em vaig emprenyar com una mona. Si al final no hagués cobrat, em sembla que no m’hauria quedat amb els braços plegats; per això t’agraeixo sincerament que no m’hagis posat a prova.

Intento posar-me en la pell d’aquesta gent que un dia sí i l’altre també veuen que no els paguen, ni a trenta dies ni mai. Quina impotència! A mi em bulliria la sang.

Sempre m’he preguntat per què la gent no paga quan toca, és a dir, al comptat. Jo sempre ho he fet així. Si algun cop no he pagat al comptat és perquè m’han dit que no tenien la factura, que ja ho trobarem. És un defecte congènit.

Ep, no estic en contra de pagar a terminis, però si un lampista ve a casa a fer una reparació, per què no pagues al comptat? Si compres deu ordinadors per vendre’ls, o una comanda de verdura, no pots pagar-ho trinco-trinco?

És ben curiós que el nostre capitalisme es basi en la confiança que ja et pagaran. Dic el nostre perquè l’altre dia el Xavier Sala i Martín va explicar que als Estats Units, per exemple, això de ja t’ho pagaré és impensable. Sort, perquè em pensava, ingenu, que aquesta insensatesa era global. Va explicar una anècdota d’uns espanyols que van anar a Nova York i pretenien ajornar el pagament de l’hotel i no sé què més. Encara riuen.

Què vol dir això de ja et pagaré d’aquí a trenta dies? Sempre m’ho he preguntat.

2 comentaris:

vpamies ha dit...

I encara si cobres a 30 dies! Fes feina per l'Administració (qualsevol) i ja m'ho diràs.

El problema és que aquest ajornament generalment el financia el treballador o qui fa la feina, sense cost i sense garanties.

David Gálvez Casellas ha dit...

Gran foto, estupend! I molt bé això del no als ajornaments... No devies pas tenir al cap cap deute contret per cap estat amb cap autonomia, oi?

Una abraçada!

D.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...