dijous, 4 de juny de 2009

Dia sense fum


Quarts de set. Despertadoooor. Vas d’aigua, cafè amb llet i quatre maries. Lavabo sol, sense cigarret. Dutxa. Que difícil que és triar la roba; per això agafo el primer que trobo. M’emporto un minientrepà, una taronja (o una poma) i un plàtan. I un tall d’embotit per al Quico, que m’espera al garatge. Ja no em fumo un cigarret mentre el Quico fa un pipí. Ell té més pressa que jo perquè vol tornar a dins per fotre’s l’embotit. A mi em fa molt mal el regust del cafè amb llet sense una miqueta de nicotina. Mitja hora per arribar a la feina. Bé, de fet encara tinc deu minuts per anar al bar, prendre una tallat i no fumar-me el parell de cigarrets reglamentaris. Fins al setembre treballaré dues hores menys cada dia i em paguen el mateix, cosa que no està gens malament. A la feina tinc xiclets, pipes i quicos. El meu quefe també ho ha deixat. Solidaritat i molta conya. Intento concentrar-me en la feina, però també m'agrada ridiculitzar-me i amenaçar els companys de feina amb les conseqüències que el quefe i jo deixem el vici. A un quart de tres surto cagant llets i a les tres ja sóc a casa. La Josefina encara hi és. Dinar, cafè, rentar els plats, no-cigarro i a preparar la fruita del Josepet. I el cigarro? Després del cafè ve el cigarro, no? Fa una setmana que al Josepet li donem la fruita trinxada i li agrada força. I li dóna energia ja que a la tarda ni migdiadeta ni hòsties. Activitat, que si no s’avorreix. El Quico també s’avorreix i necessita atencions. Que pesat que estàs, Quico! Al cap d’una estona, sortim tots tres a passejar. El cel està tapat però fa molta xafogor. És igual. Quan fa una estona que voltem, penso en el cigarro que feia abans quan sortia a passejar amb el cotxet. Quan sortim a passejar el Josepet és una delícia. Ara no em tocaràs la gràcia de déu, eh? El cabronet es fot a riure. Torna a sortir el sol i suo. Anem a ca la sogra, on aparco el nen una estona. Pujo a casa amb el Quico i tinc ganes de fumar. Bec aigua i em poso a escriure aquesta cagadeta. Així tinc les mans ocupades. Mitja hora d'aparcament i ja tinc remordiments. L'aniré a buscar perquè així estic tan ocupat que no penso en el tabac. Necessito escurçar aquests primers dies d’abstinència. Apasiau i no em feu enfadar. Grrrrrrrr.


7 comentaris:

Tresinores ha dit...

Pensa que quan compres tabac els teus diners van a l'EStado. Ànims.

Isidre ha dit...

Ànims noi !!! Tampoc estan complicat deixar de fumar una miqueta de voluntat i endavant...Sempre tens alternatives al tabac ;-).
Dues hores menys i cobres el mateix ? Ja m'ho explicaràs això.
Tresinores:
Si el tabac es comprat a Andorra l' Estado ni un ral.

Manel des de l'Exili ha dit...

Endavant les atxes!

m ha dit...

Gràcies pels ànims. Ara mateix escanyaria algú, però menjo pipes i au.

Noctas ha dit...

Jajajajaja molto bene, així m'agrada Marc, que no fumis, que siguis un bon noi, que donguis exemple als altres sense el cigarret. Eiii, de veritat, he passat una molt bona estona amb aquest escrit, i si tú, escrivint-lo, has oblidat el maleït cigarret durant una estona, doncs mira, encara millor.
ÀNIMS I ENDAVANT AMB LA BATALLA!!!

Helena Arumi ha dit...

eiss, pensa en d'altres plaers que pots donar-te i que t'agradin i que no siguin nocius ni costin diners...
jjeeejee

Ànims!, has fet molt bé!

Anònim ha dit...

el millor post que t'he llegit....
Un consell, enlloc de pensar que és dificil no fumar repeteix-te una i mil vegades que què hòsties, si no costa res, que és molt fàcili , que no pateixes....,no és f´sisc, és nomes de coco.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...