dissabte, 20 de juny de 2009

Fer el sociata


Enric Canela, promotor de la plataforma Deumil.cat, ha deixat de ser militant de Convergència. Podeu llegir els motius de la renúncia en aquest article seu al Bloc Gran del Catalanisme. Una pista: l'Enric ha estat un dels impulsors de la ILP a favor del referèndum d'autodeterminació que el Parlament ha rebutjat unànimement. Unànimement vol dir que Convergència també va rebutjar la ILP.

Jo hauria fet el mateix. Punt final.

Dels comentaris que hi ha al mateix article, n'hi ha un de l'Arnau Mir que diu:

"Enric, havies posat molta il·lusió, ganes i esforç amb la ILP, i el teu partit t’ha fallat. Has d’estar dolgut i puc entendre que te'n vagis. Tanmateix, discrepo dels que diuen que ets coherent. Has estat 25 anys a Convergència, i quan és més sobiranista te'n vas?"

Deixant de banda la incoherència d'entendre i no entendre, li contesto:

"Quan dius que l’Enric se’n va de CDC 'quan és més sobiranista' m’has fet pensar en els sociates, que proclamen ben cofois que tindrem el millor finançament de la història.
Només faltaria, coi!
Hauríem de començar a situar-nos una mica. Som a l’any 2009 i als que tenim menys de 40 anys no ens vingueu amb ‘qüentos’."

24 comentaris:

Andreu ha dit...

Si s'aprén, per l'anella directa, el que ha passat i com ha passat, es poden fer anàlisis i prendre decisions més encertades.

Si hi ha un forat, volgut, en saber com van anar les coses, des del buit, es mes fàcil caure altra vegada.

Allà cadascú amb la seva comoditat.


Fer el sociata, per cert, ho van fer absolutament toes i tots els qui van votar els tripartits i li van donar suport, des del 2003.

Allò sí que va ser i es, si encara continua, fer el sociata, volent o sense voler, perquè fer el sociata és donar força al sociatisme que ens oprimeix el pais, i que mai ha guanyat cap elecció al Parlament de Catalunya, mai, ni una.

Cordialment,
Andreu

Anònim ha dit...

CAL FER EN CADA MOMENT LO QUE ET MANA LA CONCIENCIA, I VIURE AMB LA TRANQUILITAT DE NO SER NI "TREPA" NI COBARD.EL MOMENT...ES INDIFERENT.
JUGANT ANB BCN.

David Gálvez Casellas ha dit...

Concentra't, Reflexions! Que no parles de l'Esteban? Que no tens res a dir de la Karmele? Que no li fots canya a Tele-5? Que no tens res a dir del "badaloní" Jorge Javier Vázquez? Jorge Javier es el nom d'un sant badaloní, oi?

Josep-Empordà ha dit...

Lamento que la teua manera de "convencer" als que en Carretero no ens convenç sigui insultant-nos, Marc. És una curiosa manera de fer "amics", però si a Reagrupament hi ha molts de personatges com tu (i pel que veig n'hi ha molts), descuida, que mai m'hi trobaras.

I t'ho dic aquí, que és el teu bloc, a veure si així deixas de ficar-te emb les converses que poguem tenir o deixar de tenir en Dessmond i jo.

Sapigues que, com que et porto molts anys d¡avantatge, n'he vistes molt més que tu, i estas a un pas de traspassar la línia vermella que defineix el feixisme, i el feixisme sempre és dolent, ni que sigui catalá i t'ho diu un que l'ha combatut, possant en perill coses com el benestar i la llibertat.

jordina ha dit...

Josep de l'Empordà, l'Arcadi Espada també va titllar de feixistes les persones que senzillament defensaven el català a Catalunya, sense que això suposés cap mena d'ofensa pel castellà. Deus ser d'aquesta mena, tu, que aviat fas anar el mot "feixista", i l'apliques a persones que no hi tenen res a veure. Doncs sembla estrany que algun dia combatéssis alguna cosa, o és que potser els anys i haver-les vist de tants colors- no t'han provat.
Salut!

marc ha dit...

Josep,

Ja et coneixia una mica dels teus pesats comentaris a tot arreu, però ara m'acabes de demostrar la mena de persona que ets.

I encara que siguis més gran que jo, et comportes com un crio quan dius que "si així deixas de ficar-te emb les converses que poguem tenir o deixar de tenir en Dessmond i jo". Igual que la canalla.

No comento això de feixista perquè no vull baixar a la teva claveguera.

I dir-te 'sectari' no és cap insult. Segons el diccionari:

"Sequaç intransigent, fanàtic, d'un partit, d'una opinió."

Si t'ofèn, t'aguantes. Això no és cap insult.

marc ha dit...

Benvolgut Andreu,

Massa críptic.

Les eleccions no les guanya qui treu més escons. Això no és un partit de bàsquet. Les eleccions les guanya qui governa. Encara no ho heu après?

Fer el sociata també és el que va fer l'Artur Mas en fer-se la foto de l'Estatut amb el ZP.

Tota la submissió és fer el sociata. I qui estigui lliure de culpa...

marc ha dit...

Ah, Josep,

I tranquil que no penso contestar cap més escopinada de les teves, ni aquí ni a cal Dessmond, encara que diguis que són converses privades o no sé què (hehe, és que encara em pixo de riure).

Ja m'has dit feixista i deus estar satisfet. Deixem-ho aquí, d'acord?

jordina ha dit...

Tot i que no tinc tants anys com en Josep Empordà, a vegades he comprovat que qui fa servir segons quines qualificacions pels altres, no fa sinó qualificar-se a ell mateix.
Deia l'alcalde de la Seu de just abans de la guerra, l'Enric Canturri:
"La Falange fou una planta que s'importà a l'Alt Urgell pels triomfadors enemics de Catalunya i de la República i, com arreu de Catalunya, desapareixerà com vingué i els seus militants seran assenyalats pel judici inexorable de la història".

"La revolució de la CNT-FAI consistia, vull pensar que inconscientment, en la col·laboració més eficaç per als nostres enemics, els militars sublevats i el feixisme. Manta vegada he pensat anys després, i encara continuo pensant-ho, si alguns d'aquells elements no eren agents provocadors enviats pels nostres enemics, precisament per crear la situació en què reeixiren, que féu que un gran nombre de ciutadans de l'Alt Urgell es veiessin obligats a fugir i a anar a engrossir les files dels nostres enemics. Puc afirmar, sense por d'errar, que a l'Alt Urgell no n'hi havia, de feixistes, l'any 1936".

Josep-Empordà ha dit...

La veritat és que si, que comenceu a senblar-vos a l'Arcadi Espada, desqualificant a tothom que gosa discrepar.

Ho sento, no m'imposareu cap moda.

Josep-Empordà ha dit...

Per cert, si que teniu por i esteu acomplexats que no podeu suportar ni una veu discrepant.

jordina ha dit...

Discrepar és una cosa, i dir bestieses n'és una altra.

josefina ha dit...

Josep-Empordà, sembla que tens aquella mania per desgràcia tan estesa de no saber encaixar les crítiques, o d'ignorar-les si creus que no estan al teu nivell. La veritat és que no tothom ho sap fer (ep, i jo la primera, per desgràcia meva).

És ben evident que en aquest bloc s'accepten les veus discrepants, si no, hauríem esborrat tots els teus comentaris. Això és feixisme? Això és fanatisme? Això és "tenir por i estar acomplexats"?

Josep-Empordà ha dit...

Fanatisme, neofeixisme, no acceptar la discrepancia és que jo escrigui en un altre bloc a un amic i surti un tal "reflexions en catalá" insultatn i volent callar-me...sense que en cap moment m'hagues diritgit a ell.

Voler acallar les veus discrepants és intolerancia, fanatisme i neofeixisme. La cosa no ha començat a aquest bloc i en Marc prou que ho sap.

josefina ha dit...

Doncs si és així segur que has caigut en una provocació picant i res més, perquè si una cosa no és el Marc de reflexions en català és feixista ni fanàtic. I t'ho diu una que és tossuda i dura de pelar, i que més d'un cop l'ha fet canviar d'opinió en mil coses. Si fos fanàtic i neofeixista i no acceptés veus discrepants, com dius, no seria el meu home. Ara, a mi m'agrada que de tant en tant em piquin i em provoquin. És una de les gràcies de la vida i també està bé saber-les veure de tant en tant.

Au, salut.

Josep-Empordà ha dit...

Donç val més que el lliguis curt, que va molt passat de voltes.

Dessmond ha dit...

El més trist de tot és que en Josep-Empordà i en Marc cerquen exactament el mateix. I així ens va als catalans. I després anem lamentan-nos per les cantonades.

marc ha dit...

Josep,

Mira que arribes a ser mentider i manipulador.

Si vols escriure a un amic, li envies un correu. Ara resultarà que les normes dels blocs també les dictes tu.

Si el meu comentari no et va agradar, podries haver callat i ja està. L'administrador del bloc no em va censurar, o sigui que parla per tu o crea't un bloc. Sembla mentida que insisteixis en aquest punt, en què demostres un infantilisme acollonant.

Et vaig dir que eres un sectari, paraula que ara ja saps què vol dir, i t'has emprenyat com una mona. Tu sí que no acceptes la discrepància i t'agafes com un insult una opinió meva sobre el teu tarannà.

És al·lucinant que diguis que no em puc dirigir a tu. Vaja, això és el que practiques tu sempre?

Jo no t'he insultat ni t'he volgut fer callar en cap moment. Com pots ser tan tergiversador? Realment és molt patètic aquest comportament.

I a sobre véns aquí a dir-me feixista i no sé quantes ximpleries més.

A mi no m'ofèn que em diguis feixista. Ofens les víctimes del feixisme.

No m'ofèn però em fa fàstic.


I ara, si us plau, tanquem la paradeta. No ens entendrem i no vull perdre més el temps amb tu.

Vés a dir mentides, a manipular sectàriament i a fer el ploramiques a un altre lloc.

Josep-Empordà ha dit...

Ah caram!...o sigui, que la paradeta s'obre i es tenca quant tu vols?...els demés a callar o a aplaudir.

I perqué soc sectari?...perqué no confio en Reagrupament ni amb en Carretero?...perqué soc un beligerant anti tripartit?.

Qué hi ha alguna llei que m'obligui a comfiar-hi?.o a acceptar de bon grat el tripartit?.

Qué no puc expressar lliurement les meues opinions perque, potser no coincideixen al 100% amb les teues?.

Qué potser tinc la obligació de rendir pleitessia a algú?.

Vinga home!.

marc ha dit...

Ja veus que aquí la paradeta no es tanca quan ho dic jo.

Era un suggeriment. Deixar-ho estar perquè no en traurem res de bo.

A m' m'emprenya molt que diguis mentides. Jo no t'he insultat en cap moment.

Josep, jo sóc tan anti-Tripartit com tu o més. Només cal que repassis els meus escrits i que et fixis en la llista de blocaires de Bat Blocs, que té com a únic punt en comú precisament això.

Tampoc no et vaig dir sectari pel fet que no confiïs en Reagrupament, sinó per la manipulació que fas de les coses amb l'únic objectiu de protegir la teva parcel·la.

Ho torno a repetir: Argumentar que el Carretero és un perill pel fet que va donar suport al primer tripartit demostra que estàs encegat. Tu saps perfectament que el Carretero no farà el botifler com els d'Esquerra. Saps perfectament que la proposta de Carretero és proclamar la independència al Parlament i després cadascú a casa seva i a discutir si som de dretes o d'esquerres.

Insinuar que Reagrupament pot pactar amb els sociates és fruit del teu sectarisme. No té cap explicació lògica.

És el món al revés. El que més convé a CiU és un èxit de Reagrupament perquè és una garantia que no es tornarà a repetir el tripartit. Cosa que no vol dir que Reagrupament donarà carta blanca al Mas.

Ja veus que no n'has encertat ni una.

Tanquem la paradeta?

Josep-Empordà ha dit...

Jo no sé el que fará o deixará de fer en Carretero...potser, pel que sé, no ho sap ni ell, ara be, una cosa si que sé...i és que NO PROCLAMARÁ LA INDEPENDENCIA.

I si vols, fem una aposta.

I sé el munt de motius perqué no ha faci.

També ens hi havia de dur ERC a la independencia...i ja veus.

Per la independencia cal treballar-hi...per fer-la possible, però avui...i al 2010, com diu en Carretero, o al 2014 com diu en Carod...no és probable...ni, sent realistes, possible.

I a mi, des de fa un temps, em revolta que em vulguin pendre el pel.

Ara!...si tu t'ho vols creure, allá tu...que per aixó som lliures, però permetem a mi que no vulgui combregar amb rodes de molí...i mentres, permetem que continui pensant que ara, el que toca, el que és prioritari, és desempallegar-nos del tripartit...i permetem pensar que els ùnics que estan en disposició de fer-ho, son els de CiU...encara que tu no hi estiguis d'acord...i a més de permetre-m pensar-ho, permete-m que ho digui.

Josep-Empordà ha dit...

P.S.

Per mi, si vols, la paradeta ja está tancada...i sobre tot, per respecte a amics comuns que tenim.

josefina ha dit...

Estic d'acord amb el Dessmond. Però això no vol dir que justifiqui el Josep-Empordà, perquè se l'hagi anomenat sectari, vingui a insultar i a titllar-nos de feixistes als d'aquest bloc.

En el fons, Josep, tots nosaltres busquem el mateix. I jo, perquè ho sàpigues, i mentre el Marc encara no em convenci del contrari, crec que tornaré a votar Convergència tot i que hi ha coses que penso que podrien millorar molt i deixar-se d'ambigüitats tan calculades. És l'hora de dir les coses pel seu nom, d'arriscar-se i de ser valents. I si és de nou l'hora de Convergència, no val amagar el cap sota l'ala. Ja n'estem tips, de decepcions.

Per acabar, i veient tot el que has escrit, em sembla que el passat de voltes està clar qui és, aquí.

Amb afecte,

marc ha dit...

davit,

Ja veus que estem massa ocupats fotent-nos hòsties entre nosaltres. De tota manera, se'm faria difícil escriure sobre extraterrestres.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...