diumenge, 27 de setembre de 2009

Més Sales

Ho he penjat a cal Diccitionari i ara ho ampego aquí:

"Callant és com les persones decents es diuen les coses més importants i això és per una causa que no falla: les coses més importants no són decents i no es poden dir. Pel que a mi respecta, he estat pensant quines són les raons dels meus freqüents silencis i només trobo aquestes:
Callo perquè no sé què dir.
O per por que no em comprenguin.
O bé que em comprenguin massa.
Perquè diria renecs.
Perquè em distrec i m’imagino estar sol.
Per no interrompre algú que parla bé.
Perquè no m’agrada parlar amb algú que parla malament.
Perquè em dóna la gana."

Autor: Joan Sales i Vallès (Barcelona, 1912-1983), escriptor i editor català.

Font: Vista al llibre Cartes a Màrius Torres, de Joan Sales. Club Editor, Barcelona, 2007, p. 190

6 comentaris:

josefina ha dit...

Aquest apunt me l'imprimiré i el portaré sempre a sobre. Més que res perquè últimament tinc la sensació que xerro massa. O més ben dit, que hi ha gent que sap quins temes m'han de treure per fer-me xerrar més del compte i ells, en canvi, no es mullen mai. I això ja em comença a fer una mica de ràbia.

David Gálvez Casellas ha dit...

Aquesta citació lliga perfectament amb l'altra de l'altre dia de Pla. Estàs col·leccionant citacions temàtiques?

joanoliu ha dit...

Cartes a Màrius Torres, imprescindible.
Que et sembla si fem una llista d'imprescindibles per donar idees a la gent de cara a Nadal?

Jesús (Xess) ha dit...

No sé si serà imprescindible, però acabo de començar a llegir Incèrta glòria.
Me l'han recomanada tant que estic segur que serà un plaer deliciós.

reflexions en català ha dit...

David,

No, estic col·lecionant autors bons. I sí que es poden lligar, ara que ho dius.

Joanoliu,

Ostres, tampoc no sóc gaire expert per fer recomanacions.

Jesús,

Segur que sí. La vaig llegir a l'institut i és una assignatura pendent fer-ho uns quants anys després. A veure quan m'hi poso.

Noctas ha dit...

Aquest geni va escriure la més gran novel.la de la literatura universal i va crear el més pistonut dels personatges literaris, el senyor Soleràs...saludus i sembla mentida que en aquest país quasi ningú conegui Incerta Glòria...comencem per aquí i després si de cas pensem en la independència i el laporta i la mare que els va parir a tots plegats....okay? Doncs això.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...