dimecres, 28 d’octubre de 2009

Estat

Avui estic content. Hem aconseguit que una multinacional important incorpori el català en els seus models de contractes. Qualsevol filial d’aquesta empresa, sigui del país que sigui, ha de baixar aquests documents d’Internet, on fins ara només hi havia les llengües estatals. I, és clar, per als americans Andorra potser és un Estat, però no tenen (o tenien) gaire clar que l’única llengua oficial del país és el català. Fins ara, doncs, els andorrans veien vulnerat el seu dret de rebre una part important de la contractació mercantil d'aquesta empresa en català. Ara podran tenir aquests documents en català en qualsevol punt del món.

De retruc, suposo que tots els catalanoparlants podran accedir a la versió catalana; suposo que les filials catalanes, valencianes i balears d’aquesta empresa oferiran als seus clients la possibilitat de disposar del contracte en català.

A vegades, tenir un Estat és molt útil, encara que siguis un micropaís; i gairebé sempre, si no tens Estat, no ets ningú. Amb això vull dir que ja n'hi ha prou de campanyes i campanyetes per reconèixer l'oficialitat del català, de les seleccions esportives i mil històries més. Ja n'estic tip. Si volem ser com els altres, ni millors ni pitjors, els catalans hem de tenir un Estat. I punt.

M'hauria agradat explicar-ho a l'entrevista que m'han fet a la tele, però m'he començat a enrotllar de mala manera i no he pogut parlar ni de la meitat de temes que tenia previstos. Vejam si n'aprenc. Almenys el meu debut a la caixa tonta ha anat més bé del que esperava i els nervis no m'han cruspit.

8 comentaris:

Puigmalet ha dit...

Bona feina, doncs.

No siguis vergonyós i penja el vídeo de la tele. Serem del tot imparcials.

Noctas ha dit...

Collons Marc, penja el video, crack!!!

reflexions en català ha dit...

Sí, home! Encara que el tingués, no ho faria pas.

Anònim ha dit...

jo tb el vull veure!!!! va

josefina ha dit...

Doncs jo sí que l'he vist i difícilment podreu veure el vídeo penjat en alguna banda perquè em sembla que ATV no té servei d'internet, excepte els informatius. I el Marc ha sortit a l'Entrevista. Tota una entrevista de dalt a baix i ell com a únic entrevistat. Goiteu si ha xerrat.

I sí, la veritat és que a mi fins i tot m'ha sorprès perquè no se l'ha vist gens ni mica de nerviós (amb l'excepció de la part final, que durant un parell de minuts anava escoltant el sorollet del posar i treure el tap del punta fina, i se sentia pel micro, un fet imperceptible per bona part de gent). I ha parlat amb frases correctes, que comencen i acaben, sense gaires eeeeeeeeh, mmmmmmm... ja m'enteneu.

Per ser la primera entrevista, un notable altíssim.

reflexions en català ha dit...

Corassón que no ve, ojos que no sienten. O era al revés?


Anònim,

O potser anònima. Vaja, hi posaria la mà al foc. Anònima i padrina? I no t'identifiques?

vpamies ha dit...

Marc, estàs que et surts, des que ets quefe!!

La ràdio... ara la tele... No hi ha qui et pari. No si t'hauré d'apujar el sou al Diccitionari i tot...

David Gálvez Casellas ha dit...

Quan surts, a l'atele, dius? Perquè suposo que si és a l'ATV hi haurà redifusió, o no?

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...