diumenge, 31 de gener de 2010

Sou uns irresponsables i em deveu una explicació

La junta de Reagrupament ha demostrat una irresponsabilitat indigna de la confiança que us vam donar. Encara que el merder es veia a venir, sembla mentida que hàgiu arribat a aquest grau d’immaduresa, que hàgiu llançat per la finestra la il·lusió de tanta gent. Per fi teníem un projecte engrescador que plantejava el que ningú no s’atreveix a fer: regeneració democràtica i independència, el millor programa electoral, el que necessita urgentment el nostre desventurat país.

Estic molt decebut perquè no ens mereixem aquest cop tan dur. Ja veig que no podrem votar una altra cosa; els catalans haurem de triar una de les sectes immobilistes en què s’han convertit els partits tradicionals o l’abstenció. Els catalans som incapaços de prioritzar els interessos del país. Preferim el millor racó de la gàbia que no pas sortir-ne.

La junta de Reagrupament ha demostrat que és com les altres juntes, amb la diferència que les juntes dels partits no fan el ridícul d’aquesta manera. Els altres en deuen tenir mil, de problemes com el que ha esclatat ara, però anteposen els interessos de la secta i netegen la roba bruta a casa. És clar.

Fins ara només he sentit els arguments dels quatre que s’han quedat a la junta i em semblen raonables. Ara falta que s’expliquin els altres. Espero que no tardin a fer-ho si de veritat pensen més en el projecte de país que no pas en els interessos personals. La credibilitat és qüestió d’hores i les acusacions dels quatre són greus.

Tinc unes quantes preguntes:

És veritat que es va convocar una junta extraordinària (segona en una setmana) i es va demanar, directament, la dimissió dels quatre? És veritat que se’ls va imposar un ultimàtum perquè dimitissin immediatament, sense que poguessin rumiar-s’ho?

Les juntes han d’estar formades per gent que pensi i voti el mateix que el líder?

Si el Carrretero perd la confiança en els quatre, és un motiu suficient per demanar-los que pleguin? Així és com havia de funcionar la democràcia a Reagrupament? No havíem quedat que érem una altra cosa?

Si els quatre eren minoria, per què dimiteix la majoria? Per què no van aprovar la tesi de la majoria i ja està?

A què és degut aquest infantilisme de dinamitar l’associació i la nostra il·lusió pel que aparentment és un problema més, una rebequeria de pati de col·legi?

Si a la ponència aprovada per l’assemblea es va decidir que es votaria per circumscripcions, per què ara es vol canviar?

Per què haig d’escollir els candidats de Lleida i de Girona? No havíem quedat que els diputats haurien de ser més propers els interessos del territori que no pas als del partit? Per què haig d’escollir un candidat de Tarragona si aquesta persona defensarà preferentment els interessos del seu territori?

Vull una explicació urgentment i que sigui convincent. No feu com els altres, que sempre ens queixem que ens tracten com si fóssim imbècils.

Ja sé que és molt difícil redreçar la situació, però per patriotisme i dignitat (us sona?) hauríeu de reflexionar una estona, pensar uns quants segons en nosaltres, els associats que paguem una quota i fem el que podem per estendre aquesta nova il·lusió; una il·lusió que els irresponsables, una vegada més i amb altres noms, s’encarreguen de fulminar.

Estic molt calent, Carretero i companyia. Els altres, els quatre, de moment tenen la meva confiança. S’han explicat i les seves raons tenen pes. Va, expliqueu-nos d’una punyetera vegada com es pot digerir aquest malson.

26 comentaris:

vpamies ha dit...

T'han tornat l'ordinador a temps, Marc.

Jo em preguntava, arran de les notícies que sorgien aquest cap de setmana que ens explicaries tu, company.

Entenc i comparteixo el teu disgust i el teu posicionament. Calen explicacions, ràpides i clares.

Joan ha dit...

Marc,

Subscric al 100% les teves peticions. Calen unes explicacions clares i no val argumentar que els quatre que han quedat son uns talps i que s'havia perdut la confiança en ells. En tot cas, la confiança a aquestes persones les van dipositar els votans de l'assemblea i no el reste de membres de la junta. I si realment son un estorb per al projecte de Reagrupament, no crec que "reventar" l'organització sigui la millor manera de combatre'ls.

La decisió que una majoria dimiteixi d'una junta per presions d'una minoria es insolita, increible i ridicula.

Necessito saber els motius i aquests han de ser convincents i no reiterar els arguments que veladament i des de comentaris s'han esgrimit.

Sembla que demà parlarà Carretero a RAC1. Espero que doni altre tipus d'arguments, perque si només insisteix en que els quatre que s'han quedat no eren dignes de la seva confiança, el motiu real de la seva dimisió seguirà ocult i confirmarà que realment és inconfesable.

Isidre ha dit...

Un cop més abstenció... Està clar que tots plegats son una bona "panda".
Saut i anarquia

Puigmalet ha dit...

Es realment ridícul i quasi irresponsable. Sembla una decisió presa en calent, sense veure que s'edifica sobre les esperances de molts catalans.

Confio que algú amb més seny sigui capaç de redreçar la nau.

Ferran ha dit...

Serà que els catalans no estem genèticament dotats per regir-nos a nosaltres mateixos? Serà que som tan cutres com els veïns als qui voldriem a l'altra banda de la frontera? Serà que no hi ha ningú, veritablement ningú, al nostre país, amb els collons i l'intel·ligència (tots dos alhora) per tirar endavant un projecte seriós?

alferza31 ha dit...

Què es podia esperar d'en Carretero ???

Jaume Sanz ha dit...

Marc, mira el final del totxanes d'avui. No sé que més podria dir-hi. Aquest és un dels dies que vénen ganes d'enviar la canalla a estudiar idiomes de debò i que s'exil·liïn.

Anònim ha dit...

PERO QUIMA DERIA EN FER EL RIDICUL¡TINC LA SENSACIO QUE DARRERE DE TOT AQUEST MERDER,SI PARAPETA UNA MANIOBRA AMB REGUST "LAPORTA".
JUGANT AMB BCN.

Jaume Sanz ha dit...

Us transcric el que us deia més amunt, i que subscric:


"Sobre el senyor Carretero i la seva marxa de la direcció de Reagrupament.cat (vegeu aquí) l'únic que se m'acut dir és el que ja vaig escriure en el meu apunt del 4 de novembre passat (vegeu-lo aquí) i que deia el següent:

A tots els grups, faccions, tendències i capelletes de l'independentisme català.

Ja haureu vist el que deien els darrers sondatges publicats el diumenge passat per la premsa.

Ja haureu llegit també l'anàlisi que Vicent Partal en feia ahir en el seu "Mail obert" (vegeu-lo aquí).

Doncs ara aneu fent l'ase -que quan us ho proposeu us surt de collons- i quan es convoquin les properes eleccions presenteu-vos-hi ben barallats i dividits.

(Però, això sí, purs i incontaminats cosa de no dir.)

Continueu filant tan prim i agafant-vos-la amb paper de fumar, xavals. Continueu, que farem plorar de pena...

L'home del sac ha dit...

Quin ridícul Déu meu!
I vergonya per mi davant de totes les persones a les que he defensat que Reagrupament era una bona opció.
Aquests quatre que han quedat no em mereixen gaire confiança, però si les coses van anar tal i com diuen, en Carretero és un irresponsable. No es pot abandonar el projecte d'alliberament nacional per una discussió amb un sector minoritari sobre com fer les llistes. Si la majoria volien una altra cosa, haurien d'haver proposat canviar els estatuts i ja està... No es pot fer fora al que té idees diferents de les teves.
Em fot fàstic tot plegat.
Al final la única solució serà que es presenti en Laporta pel seu compte amb qui el vulgui seguir i es deixi de collonades. Tal com estan les coses, qualsevol s'hi fot a Reagrupament.

Adrià Izard ha dit...

Quina senyora putada!
Pintava molt bé i cada dia m'engrescava més. Podien treure alguns diputats però a les primeres es diuen el nom del porc millor que no tinguin poder.
Jo tampoc entenc com 4 poden fer dimitir a 13, que m'ho expliquin...

Ferran ha dit...

Laporta a ERC i tornem a començar.

Salut.

Jordi Vàzquez ha dit...

Molt bon article.
Esperem que se solucioni. A mi em falta alguan peça per entendre el puzzle.

Joan ha dit...

Jordi, llegeix un comentari d'una tal Núria a l'article del comunicat de la web de Reagrupament. Ben be podria descriure el que passarà a les properes hores.

síl ha dit...

Jo no les tenia totes. Últimament no confio en ningú que estigui a prop del poder. Però no pensava que les baralles arribessin fins i tot abans de començar. Coses així només fan que ratificar que ningú mira pel país sinó només per calentar una cadira el més alta possible.
Com coi hem d'anar enlloc així?
Tant de bo, algú contesti les teves preguntes i que ho faci convincentment. Jo, el que tinc clar és que tornaré al meu vot en blanc.

Salut i força,família!

Dessmond ha dit...

Jo també estic una mica descol·locat. Pensava que una cosa com aquesta podia arribar, però un cop fetes les eleccion al Parlament. Ara, la cosa està encara massa calenta. Pot ser que es redreci. Coincideixo amb tu que le disgut no te'l treurà ningú. Però cal deixar uns dies per veure cap on es decanta definitivament la crisi. Nosaltres ens ho mirem una mica de lluny. Potser massa i tot. Sembla ser que demà parlarà en Carretero a Rac1, a dos quarts de nou. A veure què dirà...
Ànims i només encaparrat de debó amb en Josepet!

marc ha dit...

Decepció. Les explicacions del Carretero no m'han convençut (de fet, no ha dit res a part d'acusar els quatre d'ambició personal). I amb un entrevistador tan gris com el Basté, incapaç de preguntar-li què deuen pensar el associats a Regrupament amb la seva actitud, per què volia una ciorcumscripció única, etc., ens hem quedat igual.

Això ja coemnça a ser una broma de mal gust.

Carnús de Cal Bordoll ha dit...

Es pot ser més cínic doctor?
Per què no es parla de que es volia saltar a la torera la ponencia per posar-hi la... La tieta basté a quí collons entrevistava? el basté sap entrevistar? estic molt calent eh!

Dessmond ha dit...

No he escoltat l'entrevista. A mi em fa cosa sentir segons quina mena d'espectacle.
És un error ventar coses de tipus intern. S'ha de tenir en compte la gent que en un moment o altre s'ha il·lusionat pel projecte. Molt millor tenir una versió oficial i marxar sense fer numerets. I els que queden, el mateix. Vendre imatge de seriositat i solvència. És el que demanem al bàndol independentista. No és demanar massa, hòstia.

jaume sanz ha dit...

Doncs que voleu que us digui a mi, que sóc segur votant i no associat, m'ha convençut el Doctor.

Noctas ha dit...

Em callo.

josefina ha dit...

Secundo un per un tots els punts que toques en el teu escrit, Marc.

I després d'haver escoltat aquest matí l'entrevista al Carretero també puc dir que la decepció em continua. Perquè no ha explicat la veritat, com bé dius. Jo estic amb els que s'han quedat. Com a mínim m'han donat una explicació raonable. Però això és un desastre, i penso que el primer responsable de la desil·lusió que ara sentim molts és el Carretero. I estic farta del Laporta!!!

Albert B. i R. ha dit...

Entenc el teu nerviosisme però el que cal ara és tenir calma. La situació s'ha de reconduir. No perdem els nervis. Una eina tna bona com aquesta no se'n pot anar en orris així. A Reagrupament cal tothom. I és per això que ens n'hem de sortir, sigui com sigui.

Jaume Sanz ha dit...

josefina, li vaig llegir a "algú", de manera molt afortunada, que en Laporta no suma, multiplica. I el que em fa l'efecte és que algú està mosca amb això, perquè si algú multiplica, a ell se li resten les possibilitats de figurar.

Jaume Sanz ha dit...

N o sé si cal clarir, que quan dic que algú està mosca per l'eclipsi Laporta, és no és pas el Dr Carretero, òbviament, ans al contrari. Crec que poden ser un tàndem demolidor..

Pep ha dit...

Bona nit marc, com ja saps no he volgut participar mai del projecte reagrupament, tot el contrari. Sempre, però, he tingut molt respecte per la gent que us heu apuntat al moviment, us l'heu cregut i hi heu treballat. Malauradament els errors es tornen a repetir, suposo que es com caure des d'un pont i no fer-se mal, segurament l'emoció és tant gran que tens ganes de tornar-hi (no sé si m'explico bé).
Res simplement volia fer-te saber que malgrat tot em sap greu la situació actual del vostre projecte. Sé de que parlo doncs jo tot això ja ho he viscut abans.
Salut i força

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...