dijous, 18 de març de 2010

flaixjosefinos

Faig un flaix perquè no trobo el moment de posar-m'hi més en detall. Volia dir-hi la meva sobre la comentada entrevista de la Terribas al Montilla. Jo em vaig proposar seguir-la tota, i el Marc fins i tot m'havia engrescat a després fer-ne un bon comentari al bloc, per això em vaig emportar llibreta i bolígraf al llit per prendre notes. Però a l'hora de la veritat no vaig ni obrir la llibreta i em vaig adormir quan encara no havíem arribat a meitat d'entrevista. És que és un bon somnífer, el Montilla, eh? (Mira, ho hauria pogut gravar i posar-ho quan em desvetllo).

Bé, a part d'aquesta constatació, l'estona que vaig veure el programa i els detalls que després n'he escoltat per la ràdio, em confirmen que la Terribas és una molt bona entrevistadora, i que el problema és de l'altre, d'aquest president que és capaç de dir que amb la nevada hi ha hagut només un problema de "comunicació". Montilla, si tu no ets capaç de respondre "sí" o "no" a la pregunta tan clara que la Terribas et va fer sobre si el Saura havia presentat o no la dimissió, no és d'estrany que aquest govern tingui problemes de comunicació, no...

Tenir un president que quan parla fa adormir, és llastimós. I encara més en moments com ara, quuan cal empenta, força, una mica de rauxa, d'ànims, de cop a l'esquena per tirar endavant. És depriment.

Aquests dies m'ha vingut al cap l'entrevista que el Fuentes li va fer a l'Àngel Colom fa uns mesos perquè algú podria dir que el Fuentes en aquella ocasió també va ser tan incisiu com la Terribas ho és sempre. Jo penso que hi ha una diferència molt gran: la Terribas és incisiva amb professionalitat periodística i ho és pràcticament sempre. El Fuentes, aquell dia, no va fer de periodista, com molt bé va assenyalar el Víctor Alexandre. Tinc gravada al cap aquella insistència de policia amb què preguntava repetidament al Colom: "Qui són els seus amics? Senyor Colom, qui són els seus amics?" Feia vergonya! En canvi les preguntes de la Terribas són directes, clares, contundents, però estan al seu lloc, són les pertinents, les adequades, les que els polítics, tots, haurien de saber i poder i voler contestar perquè són les que ens fem la immensa majoria dels ciutadans.

I acabo, perquè mentre escric això estic pensant en l'entrevista que he fet avui i en unes quantes més que he fet els últims anys, i m'adono perfectament que mai arribaré a ser una professional com la Terribas (bé, tampoc ho pretenc, conec una mica les meves limitacions i, a més, dubto que mai a la vida arribi a fer una entrevista al president de la Generalitat, sigui qui sigui). Però a mi em costa déu i ajut fer preguntes compromeses i la majoria d'entrevistes que ara faig acaben sent més una conversa que una altra cosa.

A més, sempre recordaré el que em va passar en directe per Andorra Televisió en les connexions del final de la jornada electoral de les nacionals del 2005. Jo cobria Escaldes, i ens havien dit que una de les preguntes que calia fer als perdedors és com es plantejaven el futur després de la derrota. A Escaldes, a la parroquial, va perdre la llista liberal que encapçalava la Mireia Maestre, que fins aquell moment havia sigut ministra de Finances amb el Marc Forné. Hi tenia una certa bona relació personal però quan la vaig entrevistar li vaig fer la pregunta que teníem encomanada (que penso que en el seu cas encara pertocava més, per la carrera política que ja portava fins llavors i per la seva joventut), i gairebé se'm va posar a plorar. L'endemà hi va haver molta gent (pocs d'ells periodistes, també s'ha de dir) que em va dir que m'havia passat. I em va saber tan greu que al cap d'uns dies la vaig trucar per demanar-li disculpes. Crec que aquest va ser el fet que em va acabar de convèncer que no servia com a periodista i em vaig buscar la vida en un altre terreny per desconnectar durant un parell d'anys.

Culleres, volia fer un flaixjosefino i m'ha sortit una bona parrafada...

11 comentaris:

marc ha dit...

El teu 'problema' és que ets massa bona persona per ser periodista. Vull dir que ets massa bona persona tenint en compte la mena de perodisme que avui es porta.

Però ets la millor, això ja fa temps que ho sé.

josefina ha dit...

Gràcies per la floreta carallindo. Tu sí que saps donar copets a l'esquena quan es necessiten!

Salvador ha dit...

Parlant del Fuentes havies d'haver sentit la bronca que ha clavat aquest matí a una sindicalista que entrevistava, tot perquè els mestres han fet vaga "oposant-se a lleis votades democràticament pel parlament". Jo al·lucinava, em semblava sentir a la Margaret Thatcher.
Per una vegada que l'escolto l'he ben encertada.

josefina ha dit...

Ara, no crec que sigui cosa de ser més o menys bona persona. Jo em tinc per una mica fleuma, més aviat.

Salvador, que fort això que expliques! Jo no l'he escoltat mai, el matí del Fuentes, i encara menys després de l'episodi amb el Colom. Em va caure la cara de vergonya.

Núria ha dit...

Tot això que comentes de tu, em reconforta. Fa dies que no dormo pensant en l'interrogatori que em faràs un dia d'aquests!!! Així que no ets com la Terribas ni el Fuentes? Uf, menys mal...

Jo tampoc he escoltat mai més el Fuentes des del numeret de l'Àngel Colom. Avui l'ha tornat a liar? Deu haver pensat que si la Terribas ho fa, ell més.

Isidre ha dit...

Josefina, doncs jo et felicito per haver fet plorar aquella Lliberal derrotada !!!

josefina ha dit...

Núria, no et cal pas patir, a sobre que em caieu bé personalment combrego amb la vostra causa, què més vols!!

Isidre, m'agrade veure que no canvies! És trementiste, vostè!

Ostres, estic en un moment que feia molt temps que no m'hi trobava: a les hores que ja són del matí i el nen encara fa el ronso al llit, quan normalment a les vuit-un quart de nou ja demana que el vagis a buscar. Em sento tan estranya que no sé ni què fer!

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

M’agradat el teu post.
I encara no entenc que hi havia de dolent en aquella pregunta si acabava de perdre les eleccions, era normal que li preguntessis que faria a partir d’ara no?.
Els periodistes han de ser periodistes i tots aquells que s’omplen la boca dient que son independents, han d’actuar igual i ser ells mateixos tant si estan davant d’un polític que combrega amb les teves idees, com si es totalment contrari.
La Terribas, ens podrà agradar mes o menys, però ha copsat l’opinió del poble i ha fet arribar a Montilla tot el que la gent pensa.
En el seu moment va ser molt bel•ligerant amb L’Artur Mas, i ningù de CIU li va dir que era una mal follada.

Dessmond ha dit...

No oblidem que en Fuentes ve del món de l'espectacle i molt concretament de programes-estrella que van començar a introduïr el concepte teleescombraria per la porta gran. Això es nota i de llarg. I la comparació amb la Terribas no aguanta ni dos segons.
Pots consultar la soporífera entrevista al web de tv3. Jo ho he de fer en vàries tongades perquè també m'adormo.

Dessmond ha dit...

Perquè va plorar exactament la Mireia Maestre? Suposo que no era pel seu cas en particular... recordo que vam fer una dinar amb ella, amb el Grup Hayek (http://www.hayek.cat/modules.php?name=news&idnew=49&idissue=22) i semblava molt competent, amb una carrera professional que no depenia exclussivament de fer de ministra.

josefina ha dit...

Dessmond, jo també vaig considerar sempre la Mireia Maestre com una persona molt competent. Trobo que com a ministra no ho va fer pas malament i, a més, a diferència de tants d'altres, quan parlava es feia escoltar.

Jo penso que si va estar a punt de plorar en aquell moment va ser per tota la tensió (i la pressió) acumulada. La seva parròquia, Escaldes, era fins llavors un feu tradicionalment liberal, no van fer una mala campanya (el debat de la tele el va guanyar de llarg), però els PS's van acabar guanyant i bastant bé, si mal no recordo. També a Andorra hi ha la llegenda que és a Escaldes-Engordany on es comencen a dibuixar els canvis de tendència política.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...