dissabte, 13 de març de 2010

A la nevera, encara

Suposo que a tots els blocaires ens passa, tret dels icetes que no tenen família i els benachs que tenen molta feina però són hiperactius. De tant en tant tens una crisi i engegaries el bloc a la merda. Jo, que sóc impulsiu de mena, ho hauria fet fa un parell de setmanes si no fos perquè aquest bloc és a quatre mans, encara que la Josefina, malauradament, no hi escriu gaire. Ara no tinc ganes d’escriure. Em bull el cap com sempre però estic tan empanat com el Josep quan mira els Teletubbies. Em vaig proposar d’agafar una mica de distància, sobretot pel que fa a la política, perquè el cas Reagrupament em va ennuegar. Per agafar distància no hi ha res com l’humor (deixem la ironia per als que en saben), però després d’alguns intents puc afirmar que no ho he aconseguit. També vaig pensar que el millor, per veure-hi més clar, era desvincular-me de seguida de RCat (a part de la vergonya que sentia, és clar); ara ja no ho tinc tan clar. (Ho dic, més que res, perquè a Reclutament encara hi ha gent tan emprenyada com jo que no ha llançat la tovallola. Jo sí. No sé si he fet bé, encara que penso que el projecte, tal com va sorgir i tal com reflecteix el seu corpus programàtic, no té cap mica de futur.) No ho sé; sentir-se orfe, políticament, és fotut. Ara bé: encara és massa d’hora per fer pronòstics i per decidir el vot, i potser els orfes com jo tindrem una altra oportunitat; o ens haurem d’esperar uns quants anys més... La poca distància que he conquerit m’ha fet arribar a una conclusió, que no sé si algú compartirà: El canvi, el sotrac, a Catalunya, l’ha de liderar algú que no estigui viciat per la política, que mai no hagi estat passejant per les clavegueres dels partits, que no se'ns presenti amb el sectarisme dels gestors de la provínica. Joan Carretero diu que és un metge que fa de polític. Molt bé, això fa patxoca; però a mi m’ha semblat que ell és un metge que fa com els altres polítics quan justament predica el contrari. Aquesta gent: el Carretero, la Carandell, el Puigcercós, el Saura, el Carod, el Zaragoza, l’Iceta, el Duran, el Mas, la Camacho, el Rivera, etc., són tots iguals: establishment. Nosaltres havíem de ser una cosa diferent. Quin gran fracàs. El nostre Guardiola ha de venir de fora, penso, i s'ha d'envoltar d'alguns polítics enfangats, sí, però sobretot de gent competent i valenta que sigui verge, que pensi més en el país i menys en l'aparatu dels collons.

11 comentaris:

Anònim ha dit...

CATALUNYA,AMIC MEU,ES EL REGNE DELS MEDIOCRES,PERO AIXO SI AMB MOLTES INFULES...."FETS NO PARAULES" PER PETARSEEEEE.
REAGRUPAMENT,VAL MES DEIXARLO CORRER,NO ANIRA MOLT LLUNY,AIXO ESTAR CLAR.ESPEREM UN ALTRE JUNY...
JUGANT AMB BCN.

Ferran ha dit...

Algú que vingui de fora de l'establishment, dius, i tens tota la raó del món. El meu dubte és si això existeix.

De tant en tant, jo també engegaria el blog a rodar.

vpamies ha dit...

Celebro que no engeguessis el blog a rodar, company!! Almenys perquè no em desquadris aquella estadística dels blogs actius per al 2014 que vaig fer ja fa un temps... :-)

I perquè calen blogs com aquest per mantenir-nos desperts.

La política? Posar-hi algú de fora de la política és com llançar els cristians als lleons. "Una merienda de negros", vaja!

Puigmalet ha dit...

Ni tirar tovalloles ni tirar blocs, companys. Sóc dels que creu que tot pot canviar, i no gràcies als polítics o als mitjans, sinó a nosaltres. I mentre no canviï el país, a canviar bolquers. La mateixa merda de sempre, hehe.

Jaume Sanz ha dit...

Persistirem. Avui LV s'encarrega de deslegitimar les terceres vies fora de l'establishment, no donant ni les engrunes. Si no ho fem a través dels blogs, l'establishment periodísitc ens ignorarà sempre.

reflexions en català ha dit...

Jugant,

Un altre juny... Potser no tindrem cap més remei.


Ferran,

Sí que existeix. Hi ha gent molt vàlida que podria liderar, aglutinar, el moviment social que ja es mou.

Tu, malgrat les criris, sempre al peu del canó. Ets un suberblocaire.


Pami,

L'altre 'malalt' de la catosfera, hehe. L'any 2037 tindràs 89 blocs i 348.329.897.452 refranys registrats, animalot.


Puigmalet,

Hehe, ja et pots preparar per la merderada que t'espera un altre cop. Ja deus trobar a faltar aquella oloreta...


Jaume,

Les enquestes són orientatives. El que sembla clar és que E perdrà molts vots que aniran a parar a CiU. Això és el que diuen avui les enquestes. Mala peça al teler deb Reagrupament.


marc

Jaume Sanz ha dit...

marc, potser us interessa:
http://somnoticia.cat/la-condicio-estatal-d%E2%80%99andorra-o-per-que-als-catalans-tambe-ens-conve-un-estat-propi/
salut

marc ha dit...

Gàcies, Jaume. Ja l'havia llegit. En general hi estic d'acord. A veure si m'hi poso una estona i puc explicar, amb més dades que aquest article, la meva visió del del català a Andorra.

ury ha dit...

No ho deixessis pas. Potser algú que et llegeixi prendrà embranzida i començarà a fer camí.

Anònim ha dit...

Marc,
no tiris la tovallola, home. El nom del teu bloc ho diu tot: Reflexions. Ens cal reflexionar, i tant. No hi ha res que ens calgui més. Aturar-nos un moment i reflexionar. Pensar per què tota la política és igual, per què tots els polítics són iguals. Per què de tant en tant ens creiem algú que diu que ve de fora i que no repetirà tots els vicis de l'establishment. I els acaba repetint.
La reflexió, evidentment, no pot arribar de la mateixa política, ha d'aribar des de fora. I en aquest sentit, els blocs tenen un paper crucial. Remoure conciències!

Olaiff

Miquel ha dit...

Estic totalment d'acord. Jo també podria dir que sóc orfe de partit però perquè mai n'he format part de cap. Segueixo sent optimista sobre la irrupció d'un líder fort i capaç que reprengui el timó, perquè si ens hem de refiar de la "Catalunya que sap on va" ho tenim fumut.

El bloc també el fotria enlaire a vegades però sempre m'acabo fent enrere...

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...