dissabte, 10 de juliol de 2010

Em costa molt

A mi em costa molt creure que la manifestació d'aquesta tarda pugui suposar cap punt d'inflexió, tot i que el Marc no deixa de dir que és un fet històric. Jo sóc absolutament escèptica. ¿Tot el que podem fer és això? ¿Sortir al carrer? ¿Al costat del Montilla i de tants altres botiflers que avui es posaran al costat de gent que fa anys i panys que reclamen la INDEPENDÈNCIA com a ÚNICA SORTIDA DIGNA per al nostre país? Potser sí que a la manifestació d'avui hi anirà gent que mai fins ara s'havia manifestat per la dignitat de Catalunya, però i demà què? Tu que demanes la independència i que d'aquí a una estona t'embolicaràs amb l'estelada per fer notar molt lícitament la teva indignació, aniràs a la mateixa manifestació que el Montilla, l'Iceta, el Duran, el Puigcercós. D'aquesta barreja no en pot sortir cap proposta ferma i seriosa que ens porti al que realment necessitem. I és per això que a mi, a hores d'ara, no em sap gaire greu no poder ser a Barcelona aquesta tarda. O fem un cop d'efecte dels de veritat o, un cop més, seguirem sent la riota dels intereconomios i similars i continuarem lamentant-nos de tots els nostres mals. Ei, espero equivocar-me. Espero que demà s'agafin tots els líders polítics del nostre país i preparin una declaració unilateral d'independència i la sotmetin a votació al Parlament. Com li he escoltat al Salvador Cardús, la independència no ens l'ha de donar ningú, l'hem d'agafar nosaltres.

josefina

5 comentaris:

reflexions en català ha dit...

Que sí, que la manifestació sola no serveix de res. Però què voleu que faci la gent? Assaltar el Parlament?


marc

Salvador ha dit...

Paga la pena anar-hi només per veure els Montilla, Iceta, Puigcercós, Mas, etc, fent esforços desesperats per a què la cosa no se'ls escapi de les mans.

I esteu tranquils, a mesura que les opcions de la independència vagin pujant, la majoria d'ells s'hi aniran apuntant, la menjadora és la menjadora.

Núria ha dit...

Jo tampoc baixaré. Em sento una mica "traïdora" però no em veig en cor. Multituds en espais sense sortida no són de la devoció. Però després també penso que molta gent que vagi a la mani demà es quedaran a casa tranquils mirant el partit de futbol i saltant d'alegria quan marqui el Xavi o el Puyol i aquí s'haurà acabat tot. Jo vull anar més enllà i per això em fico on em fico. La mani és important? Bé, és simbòlica, però el que realment és important és seguir treballant perquè la gent es cregui que Catalunya sola pot ser molt millor i aquesta feina no és fàcil. Una mani per queixar-nos a Espanya no va enlloc, una mani multitudinària com la que es preveu avui davant del Parlament de Catalunya demanant que es declari la independència ja seria una altra cosa. Espero que per a molta gent que vagi avui a Barcelona serveixi de motivació per anar molt més lluny i aconseguir el que alguns creuen impossible.

L'home del sac ha dit...

Almenys servirà perquè vegin que encara existim...
Després ja veurem...
Jo en pocs minuts me'n vaig cap allà.

reflexions en català ha dit...

Exacte Núria: concentració multitudinària davant del Parlament per exigir als nostres representants que tinguin la valentia de declarar la independència. A una cosa així em volia referir. Cops d'efecte com aquest. Perquè ells (els polítics) i nosaltres (gent del carrer) no tenim el mateix llenguatge, ni els mateixos interessos, ni parlem la mateixa llengua. Així ho han volgut ells, i per això jo no sento que m'hagi de manifestar al costat seu.

josefina

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...