dijous, 1 de juliol de 2010

Farsants


(Dedicat a la Núria de part del Marc, que no és l'autor d'aquest apunt però que ha llegit el seu últim comentari i la mestressa no. I sí, estem molt enfeinats i alguns més emprenyats que d'altres, hehe.)

Quatre dies ja fa de la sentència de l'Estatut i a cal Rèflex sembla que no ens n'haguéssim assabentat. Bé, no és pas res de greu. Tampoc s'han actualitzat sobre això els blocs d'alguns polítics amb responsabilitats i dels quals com a mínim esperaries que tinguin una opinió individual i no segons el que diguin els capos del partit... Aquí encara no n'havíem parlat bàsicament per falta de temps, però també de ganes, almenys per part meva. És que tot m'ha semblat una farsa tan i tan gran que penses que no cal perdre-hi ni un dels pocs minuts lliures que tinc des que ha nascut la Maria (demà divendres ja farà un mes!). I això que dilluns vaig seguir els fets en directe pel 3/24 mentre donava el pit i ja m'hi vaig enganxar una bona estona mentre feia altres coses, però més per allò de saber el que passava al moment que no pas per saber què deia qui.

El resultat de la sentència, l'esperat. A veure qui no s'esperava de veritat una cosa així. Ningú. Però després tots han sortit a fer el paper més trist de la seva vida. No hi he prestat gaire atenció, al que han dit els uns i els altres, perquè se'm feia molt costa amunt creure'ls. L'únic que vaig seguir més estona, perquè parlava mentre jo intentava dinar l'endemà, va ser el Joan Herrera, i em va semblar d'una mediocritat tan gruixuda que quan llegeixes que se'l considera un bon orador se't cau l'ànima als peus. A mi que no em digui aquest xicot que ara s'ha de tornar a fer un referèndum per votar aquesta merda d'Estatut perquè a votar hi aniràs tu, xato. Jo ja n'estic fins als nassos, de l'Estatut i de tots vosaltres. I m'estic fins i tot replantejant si aniré a votar a les eleccions, que d'altra banda penso que haurien de ser ARA. (L'Herrera diu que no, i parlava de dignitat. Que parlin de dignitat des d'Iniciativa, que han tingut dos consellers que haurien hagut de dimitir per casos escandalosos, ja té pebrots.)

No hi ha cap proposta independentista forta, i davant del panorama gris i desolador que tenim al davant, em sembla que em quedaré a casa. També molt patètic el senyor Puigcercós i el discurs d'Esquerra apel·lant a la independència. Senyors, que vostès feu govern amb el PSC-PSOE!!!! US PENSEU QUE VENIM DE L'HORT O QUÈ???? Em rebenta que ens prengueu el pèl d'aquesta manera, que ens tingueu per ximples, que ens insulteu a la cara als que un dia vam confiar en vosaltres. Sou una vergonya.

En general, la classe política que tenim fa vergonya. I aquestes crides a la unitat, tan falses també. Així espereu que sortim al carrer? Amb vostès no aniria ni al femer. A la merda Espanya i a la merda tots aquests d'aquí que són incapaços de plantar-se, pensant que amb la magnífica frase "acato però no comparteixo" queden com uns polítics responsables i seriosos. S'ha acabat, senyors, s'ha acabat. Vull, necessito, un partit seriós que busqui la independència sense embuts i pel camí més recte.

josefina

10 comentaris:

L'home del sac ha dit...

Jo tampoc els faig gaire cas perquè no tenen credibilitat i pel que he sentit, ho diuen que no ha passat res o diuen coses que ni ells es creuen...

reflexions en català ha dit...

Jo estic bastant satisfet amb aquesta part de sentència.

Els espanyols no s'han atrevit a escapçar l'Estatut tal com el cos els demana. Això demostra la seva debilitat. Si tinguéssim líders polítics valents, s'adonarien d'aquest detallet.

No l'han escapçat tant com voldrien perquè, ara sí, no les tenen totes. Per sort, el procés ha començat malgrat els polítics i els defensors de les essències (TC) ho saben.

I l'han espapçat prou perquè, definitivament, el denat polític passi a ser, de manera irremeiable, aquest: ¿creis que la legalitat està per sobre de la democràcia? Fins i tot els pijoporgres no podran escapolir-se de l'escomesa de l'autèntic debat. Espanya és la legalitat (la seva) i la legalitat diu que la democràcia catalana no té validesa. És fantàstic. No podem perdre aquesta guerra perquè Espanya ha ensenyat les eves cartes i la massa, la multitud, acabarà rebutjant el Gran Germà.

Als polítics noi els queda gaire marge per fer comèdia. Aiuxò també és sensacional.

Amunt i crits.

I aixequem-nos tots i aneu-hi. Aneu a la mani, no sigueu rucs.
Vull veure l'Iceta i el Duran envoltats d'estelades.


marc

Ferran ha dit...

Malgrat certes reserves, jo també crec que és molt important ser a la manifestació. És una qüestió estètica, si ho voleu, però no per això poc important. Com diu en Marc, aquesta imatge de certs polítics envoltats de crits de in-inde-independència val molt; i si a sobre, els que criden són molts, però molts, molts... encara millor, evidentment.

Sí, cal ser a la manifestació. Però no per embolcallar els polítics dèbils (amb cert tò afrancesat) que tenim, sino per ensenyar als espanyols que els catalans no en deixem passar ni una.

Alguns som a l'exili, però estem pensant de quina forma ens "sumem" a la manifestació.

Noctas ha dit...

Són tots uns farsants, en això hi estem d'acord. Em sembla que estem d'acord en tot, menys amb la menudesa de la independència. I Marc molt bo el teu comentari...si és que els espanyols-catalans i els catalans-catalsns, tampoc ens diferenciem tant:) Amuiuuunttt les atxesss...

L'home del sac ha dit...

Doncs jo crec que no han mostrat ni fortalesa ni feblesa. Han fet el que han volgut, o el que han tingut consens per fer i ja està. Dubto que en cap moment els hagi importat quina seria la reacció.
I han escapçat prou coses... i pel que estic veient, els articles que han interpretat són molt pitjor que els que han anul·lat.

reflexions en català ha dit...

Òndia, doncs no havia llegit l'últim comentari de la Núria al post del 48%. És que com que no rebo a l'adreça habitual els comentaris que van arribant al bloc, passa el que passa... Ja ho veus, Tomàs, anem a remolc!!!

josefina

Jaume Sanz ha dit...

Potser hauríem de començara aparlar de "l'Expulsió de Catalunya" per part d'Espanya. Segurament els gallardos espanyols se sentiran molt cofois d'haver-nos expulsat, i fingirem marxar per ordre seva... Estic força optimista.

Jaume Sanz ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Núria ha dit...

Gràcies per dedicar-me l'escrit!!! A mi, tot plegat m'ha deixat igual, penso el mateix abans i després de la sentència. Marxem ja!!! Perquè si no ho fem ara... no ho farem mai.

Jaume Sanz ha dit...

I a les eleccions, com sovint hem fet: amb una agulla al nas.

(repetit sense atemptat ortogràfic...)

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...