diumenge, 28 de novembre de 2010

Meitat de jornada

Migdia. Participació baixa. A casa ja hem complert amb el nostre deure i, crec també, amb la nostra obligació. Si et vols queixar, vota. Si no votes, no et queixis. Són tots iguals, potser sí, però quedant-te a casa no hi guanyes res. Potser et semblarà que votant tampoc hi guanyes res, però com a mínim et sents part del món on vius. A casa hem votat Solidaritat. La meva germana també, i a alguns de la meva generació que em van dir que tenien dubtes aviat els vaig aclarir el cap, i confio que avui tots m'hagin fet cas com em van assegurar que farien.

En canvi, els de la generació del meu pare deien que no hi anirien, a votar. Tant ell com els parents d'aquí del Pla no en tenien gens de ganes. Però a l'hora de la veritat hi aniran tots. Ja auguro que a Ribera d'Urgellet hi haurà una victòria abassegadora de CiU. La meva tia fins i tot s'ha ofès quan li he preguntat quina papereta portava al sobre. I aquest ha sigut el diàleg amb el meu pare:

-Papa, ja has anat a votar?
-Sí.
-I per qui ho has fet?
-Pels catalans.
-Home, però aquest cop n'hi ha uns quants, de catalans! Has votat pel Mas?
-Sí, esclar.
-Bé, no és un mal vot.

"Pels catalans." Sí senyor. Perquè veient els protagonistes d'alguns mítings està clar que hi ha partits que són catalans i uns altres que s'indignen si se'ls diu que no ho són, però que és ben evident que no ho són. Com a mínim, no ho són en totes les lletres de la paraula CATALANS.

josefina

Ah! Gràcies a Andorra Televisió hem pogut veure el Laporta com votava. Fins i tot l'han posat per davant de Montilles, Riveres, Camachos, Herreres i Puigcercosos. Just darrere del Mas.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...