dissabte, 12 de març de 2011

Referents

Un dels titulars de l'informatiu vespre d'ahir a Andorra Televisió: Torrente torna a les pantalles, amb Belén Esteban i uns quants personatges més que no recordo. Si fos andorrà m'irritaria molt que la meva tele obrís la secció de cultura amb una espanyolada com aquesta, una notícia enfocada com si Andorra fos una província més. Andorra pot estar espanyolitzada fins al punt que molta gent tingui aquesta xusmeta com a referents, però ja fa anys que em vaig llegir els principis de la casa i la cosa no em quadra.  Que ho fem nosaltres, els catalans, que no deixem de ser una província, és trist; però ens agradi o no, estem espanyols i culturalment estem ben enfranquistats. En el cas d'Andorra no hi trobo cap sentit. Com pots tractar aquesta notícia com si fossis una tele espanyola? Si tens periodistes que no saben on són, els ho has d'explicar, senyora tele. Perquè després tothom critica i ningú no fa res. Per què ATV dóna per fet que els andorrans tenen com a referents socials les belens estebans i tota aquesta faràndula casposa? El pròxim govern s'hauria de plantejar molt seriosament quina funció ha de tenir Ràdio Televisió d'Andorra.

5 comentaris:

Salvador ha dit...

Si fos per mi ja podrien tancar avui mateix.

Jaume Pubill ha dit...

El problema d'Andorra és que no sap qui és, ni on va, ni cap on vol anar...
I és una llàstima perquè, essent petita i tot, podria ser molt gran.

Josep ha dit...

Si no vaig errat, sis de cada deu habitants d'Andorra són immigrants espanyols.

Per ací va la cosa.

Jaume Sanz ha dit...

No veig ATV però cremo amb TV3, encara:
- un modernet de Divendres llegeix un mai que li diu a un personatge de la Riera que a "a feina no fotis l'eina". El modernet opina (sorprès, suposo que és una "nova" versió d'una dita més grollera que "tots coneixem".
- al mateix Divendres (maleïda setmana blanca!!!): la moderna Txell Sust després que en Corbacho (sorpresa!) i el Coral haguessin parlat català des del principi amb el S. Segura, entra en escena i es fot a parlar-li en castellano modernu.
- Al Doc. del Dr. Broggi, la notícia de la inauguració de l'hospital que du el seu nom és d'un diari espanyol. A la resta del Doc prima la seva vessant humanista i ni de resquitllada es comenta el seu perfil Independentista.Veient l'operada moderna directora del documental al principi de l'emissió ja em vaig témer el pitjor.
- A la notícia del Sònar, la primera imatge quan es presenta la notícia -la més impactant, la que la gent recorda sempre- és una publicitat en castellà (Sóanar en venta) després en el desenvolupament.
- imetges d'una entrevista de nens al Marc Màrquez: l'única pregunta d'un nen que s'emet, en castellà.

(això m'ha sortit sense haver d'apuntar res, segur que n'hi ha un fotimer més, si m'hi fixés a propòsit)

Isidre ha dit...

Jaume Pubill..
Un tema és ATV que no sap on va...Però jo diria que el País ho sap molt b cap on anem i sobretot qui som no oblidis d'ara en endavant.
Gràcies

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...