dilluns, 23 de maig de 2011

Als anònims

Direm primer que el resultat d'ahir a Ribera d'Urgellet va ser el que alguns esperàvem. Jo estic contenta i m'agafo amb molta responsabilitat i il·lusió la nova etapa, i tant que sí. La nostra gent està satisfeta amb la feina que s'ha fet i sabíem contra què i qui lluitàvem.

Escric això després d'haver llegit el parell de comentaris que ens han deixat aquesta matinada al bloc i que em ve de gust replicar, sobretot un, perquè és el que s'ha fet córrer de casa meva aquestes setmanes i perquè us adoneu de com es pot arribar a manipular la realitat per tal d'aconseguir més vots. No cal comentar res de l'altre comentari que demostra la qualitat humana de qui l'ha escrit (tots anònims, això sí, perquè de covards el món n'és ple).

El comentari a què volia fer referència ens diu que els culpables de tots els mals del Pla hem sigut a casa meva perquè el meu pare es va vendre un parell de camps, en un dels quals l'alcalde hi va permetre la construcció del bloc de 24 pisos, il·legal i amb ordre d'enderrocament segons va decretar la Generalitat en el seu moment. Crec que ja ho vaig explicar fa anys en aquest mateix bloc, però està clar que hi ha gent que ens ha descobert ara, i a més és tan curta i dolenta que només és capaç de veure-ho com els ho explica el seu líder, i tots sabem que el senyor Capdevila és el millor expert en vendre la realitat de la manera que més li convé.

Tinc ganes d'explicar (un altre cop) que a qui va comprar inicialment aquell tros de terra l'Ajuntament (o sigui, el senyor Capdevila), li va dir que allà s'hi podia construir com a molt dos fileres de cases adossades (amb planta baixa i dos pisos com manen les ordenances). Al senyor que uns anys més endavant es va interessar per aquell terreny on els primers compradors no hi van fer res se li va dir des de l'ajuntament (o sigui, el senyor alcalde), que com a molt s'hi podien fer 12 pisos. Al final els últims propietaris del terreny van tenir carta blanca (de l'ajuntament, o sigui del senyor alcalde), per fer-hi un bloc bestial de 24 pisos. ¿De qui és la culpa? ¿De nosaltres per vendre'ns un tros de terra? ¿O del senyor alcalde per autoritzar-hi aquesta construcció, que contradiu en molts punts les ordenances i per la qual cosa la Generalitat en va autoritzar el seu enderrocament? Estic segura que les persones normals, les que no són retorçades ni malvades, ho entenen a la perfecció.

L'argument d'aquests amics de l'alcalde no m'és nou, i de fet tot aquest temps he pensat que si de mi l'alcalde només pot fer córrer això és que puc anar pel món amb el cap ben alt . A les eleccions de fa quatre anys jo mateixa vaig ser testimoni com les germanes de l'alcalde i la candidata d'Adrall que aquest cop ha entrat a l'Ajuntament com a regidora, envoltaven una senyora gran i, sense cap vergonya, li deien obertament del bloc de pisos: "La culpa és de qui es ven les terres, que potser es pensen que qui les compra ho fa per plantar-hi flors." Així mateix.

Però els fets són uns altres, encara que això disgusti a aquesta gent tan miserable: qui autoritza aquest bloc de pisos il·legal i pels motius que ell deu saber és l'alcalde, no pas la gent de casa meva. I ja està tot dit. Però clar, si no hi toques gaire o si allargues més aviat poquet, ho pots dir d'una altra manera. Ara, hi ha una novetat: que em diguin ara aquests amics de l'alcalde que aquest bloc de pisos porta tants i tants problemes al Pla, m'és nou. Valents: si us porta problemes, expliqueu-ho al vostre amic, i pregunteu-li per què va autoritzar un bloc de 24 pisos. ¿Què us respondrà? Quan li ho vaig preguntar va carregar el mort a l'arquitecte, evidentment. ¿Ens pot carregar el mort a nosaltres? ¿Ens pot dir que va autoritzar aquest bloc perquè nosaltres vam vendre aquell camp? ¿Ho veieu, que la vida no és com us agradaria que fos? El que heu de fer és pensar una mica més, fer servir el vostre cervell per molt petit que sigui, i no creure sempre, sempre, sempre, el que diu el vostre gurú. A vegades sembleu una secta, i de les perilloses.

També m'ha fet gràcia que aquest mateix anònim diu una cosa així com que a casa meva hem de treballar més i vendre menys. La ignorància (i l'anonimat) ens fa ser atrevits, eh? Tu sí que hauries de mirar el teu passat i informar-te una mica més. La ràbia, l'odi (i segurament altres coses) t'estan corcant. A casa meva, si d'alguna cosa podem presumir és d'haver pencat tota la vida (no com d'altres), i pel que fa al tema de vendre, mira't bé el teu cas, que t'has venut l'ànima al diable vès a saber a canvi de quin favor.

Ahir vam perdre, sí, i vam felicitar l'alcalde, com pertoca. I estarem a l'oposició amb la voluntat de fer feina pel municipi (i per tot el municipi, no només per un poble). Per mi és una gran responsabilitat i així m'ho prenc. I com li vaig dir ahir a l'alcalde, a veure si aquests quatre anys em serveixen per aprendre alguna cosa.

Als anònims rabiosos, histèrics, mentiders i malvats, que us bombin.

AIRE!

josefina

13 comentaris:

Anònim ha dit...

S'ha de ser molt miserable i molt ruquet per fer servir aquest argument a l'hora d'atacar.

Si no vols que hi hagi construccions il·legals, no venguis perquè l'ajuntament no hi pot fer res. Fa riure.

Senyal que no hi ha cap argument.

m.

PLA ha dit...

Felicitas pels tres regidors que heu aconseguit.Ara toca fer una bona oposiciò.
Traquila Josefina per aquests comentaris ,venen de gent molt curta i que no pensen.

àngels ha dit...

Bon dia des de Barcelona,
Estic contenta que hagis pogut entrar a l'ajuntament. Ets una persona amb voluntat de treball i esforç. Bona feina i endavant.
Mª Àngels Roquet

reflexions en català ha dit...

PLA i MªÀngels, gràcies de veritat.

M'adono que la gent que m'aprecia em felicita, i això, evidentment, és el més important del món i el que em fa sentir més orgullosa d'haver arribat on hem arribat.

j.

jordina ha dit...

Bé, que circuli tanta maldat i facin servir arguments tan mesquins només demostra la calanya d'aquests personatges. Ni un minut cal dedicar-los. Ja tindran la fi que es mereixen i sinó que s'arrosseguin com a serpents verinoses que són.
Aire!!!! i felicitats a tot el grup. Ho heu fet i ho fareu molt bé.

Anònim ha dit...

Josefina no et posis cap pedra al fetge per aquest comentari.

El qui ven un tros de terra no te res a veure amb el qui el compra. El comprador fa el que l'ajuntament li autoritza. Per tant, es l'ajuntament el responsable del permís que li atorga.

Presuntament en aquest cas els responsables son:

L’Alcalde i tot el seu grup de CIU per autoritzar una construcció amb un volum superior del autoritzat. Responsable màxim l’Alcalde.
L'arquitecte per donar el vist i plau al projecte de 24 pisos en lloc de 12. Es el tècnic que aconsella a l’alcalde.


Presuntament en termes jurídics els deurien acusar PREVARICACIÓ,

El diccionari defineix el mot "prevaricació" de la següent manera: " Delicte propi del qui manca a l'obligació del càrrec que exerceix, desviació dels propis deures professionals ".

És a dir... jo de dret i jurisprudència no hi entenc gaire, però interpreto que el fet que un govern no compleixi o no faci complir la llei pot arribar a ser considerat un delicte, oi?


O sigui, Josefina, el venedor del terrenys no te cap culpa, el constructor si, que segurament sap que infringeix la Llei. Però el màxim responsable es l'Alcalde per no fer complir la Llei.

Per PREVARICACIÓ, diu el Codis Penal, pot haver-hi presó, inhabilitació del càrrec, sancions econòmiques...

AIRE!

Montse

Anònim ha dit...

No se perque doneu tanta importancia a aquests troglodites que nomes llepen el cul de l'Alcalde a vere si poden sucar, colla d'amargats i curts de gambals.

reflexions en català ha dit...

Montse, quan va sortir el dictamen de la Generalitat sobre l'edifici en qüestió, vaig llegir tots els punts que s'hi acordaven a un alt càrrec dels Mossos. I em va dir el mateix que tu: PREVARICACIÓ.

j.

montsesansa ha dit...

Felicitats!

Estic segura que els tres regidors fareu molt bona feina.
Al Joan i a la Montse no
els conec personalment, però de la Josefina només en sé coses bones a nivell professional i sobretot a nivell humà.

Deixeu-me dir una cosa que em surt del fons de l'ànima: aquest món necessita governants més honestos, justos, coherents, sensibles i sobretot amb una vocació real per exercir aquesta feina de forna noble.

Un dia, Pere Casaldàliga va dir quelcom així: "qui no duu una vida honrada no és capaç de governar bé el món".

La Josefina és per mi, de totes totes, una persona bona, de confiança.

Li desitjo que en aquesta nova etapa pugui aportar una mica de la seva llum a aquest govern que tanta falta li fa...

Una abraçada,

Montse Sansa

reflexions en català ha dit...

Moltes gràcies Montse. M'has alegrat el dia de bon matí! Ahir vaig escriure tot allò pel rampell que em va provocar llegir aquell anònim. Tot estava molt calent i segur que li vaig donar més importància de la que té, perquè quan hi penso fredament tot cau pel seu propi pes. I recolzaments i paraules de gent com tu, la MªÀngels, i tantes altres persones que ens han felicitat, és el que em fa veure que anem pel bon camí.

Gràcies un cop més i fins aviat!

j.

jordina ha dit...

És que hi ha gent que no ha anat a estudi amb la Senyorangela.

Andreu ha dit...

Benvolguda Josefina,
Enhorabona!! Treure'n 3, amb el poc temps que vareu tenir des de que al final us vareu decidir està força bé.
El temps va a favor vostre.
I, sobretot, la feina, responsable, d'oposicio a fer ara.

No sóc absolutament ningú per a dnar-te cap consell, i si no es demanat encara menys, però goso comentar-te que, si pots, intenta anar, en l'acció política municipal, amb una marxa menys gairebé sempre, no per a donar peixet o per a donar marge, sinò per a que les marxes polítiques sempre siguin inferiors a la marxa personal i familiar, i profesional.

Enhorabona, senyora regidora!!

Cordialment,
Andreu

reflexions en català ha dit...

Moltes gràcies Andreu, per la felicitació i pel teu consell de savi.

j.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...