diumenge, 8 de maig de 2011

No m'ho crec això, molt honorable presidenta

Ahir al vespre, quan em vaig asseure a taula per sopar, vaig passar pel 33 i em vaig aturar a veure un tros del programa setmanal que fan sobre l'actualitat del Parlament. Un estudiant de Periodisme de l'Autònoma va fer una pregunta a la molt honorable Núria de Gispert. La qüestionava sobre si li sembla bé que, molt sovint, els diputats s'absentin de l'hemicicle durant el debat d'alguna qüestió i només hi tornin a l'hora de votar. La presidenta (que, dit sigui de pas, des que la vaig veure en aquella foto vestida de fada ja no la puc tornar a mirar amb el respecte amb què la mirava abans) va dir, d'entrada, que l'afirmació de l'estudiant no era correcta. I l'explicació que va donar em va deixar ben parada, suposo que pel desconeixement que tinc de la vida al nostre Parlament.



Resulta que els dies que hi ha ple, els parlamentaris els aprofiten per reunir-se amb les persones que els demanen hora de visita. No ho entenc. Normalment hi ha ple un cop a la setmana, els parlamentaris cobren el souet que cobren, que no està gens malament, i dietes d'allotjament i de desplaçament a part, faltaria més. I no haurien d'oblidar mai que si són allà és perquè els hem votat (encara que hàgim hagut de votar les persones que ens dicten els partits i no les puguem decidir nosaltres). ¿No haurien de tindre l'obligació d'assistir a tots i cadascun dels debats que hi ha al ple? Per respecte als votants, jo penso que sí. I les reunions, que les facin el dia abans o el dia després, perquè ara em diran que amb el que cobren no es poden permetre el "luxe" d'estar-se un dia més a Barcelona. Ja ho sé que n'hi ha que tenen altres feines, però potser no es pot acaparar tot. I si vols ser un parlamentari com cal dedicat només al Parlament i així trobaràs hores i minuts per reunir-te amb qui faci falta sense que t'hagis d'absentar del teu escó quan hi ha debats per molt pesats que se't facin.

No ho sé, potser no ho vaig entendre, però l'explicació de la senyora De Gispert no em va convèncer gens, al contrari. Em va fer mal pensar. A més, va venir a dir que els dies de plenari era el millor moment perquè els parlamentaris es puguin trobar amb gent del seu territori que els demanen reunions. ¿Què vol dir? ¿Que un diputat posem per cas del Priorat no es pot reunir a Falset amb qui li ho demani? ¿Ho ha de fer expressament al Parlament? Em va deixar feta un mar de dubtes, la molt honorable presidenta.

josefina

3 comentaris:

L'home del sac ha dit...

A mi no em convenç.
Fa un temps vaig visitar el Parlament i també ens van explicar això, que durant els plens, molts dels diputats estaven als seus despatxos treballant en altres coses o atenent persones... Em penso que els plens no són cada setmana, sinó cada quinze dies. Si el dia que hi ha ple l'aprofiten per fer altres coses, què fan la resta de dies?

Anònim ha dit...

AMB LO QUE COBRANT "ELS PAJAROS"¡¡¡¡AIXO DE REBRE LA GENT NO ES POT FER UN ALTRE DIA?CAL QUE LES COMICIONS ES REUNEIXINT EL MATEIX DIA DEL PLE? .....PERO QUIN MORRO¡¡¡¡
JUGANT AMB BCN..

Anònim ha dit...

Jo vaig estar al Senat i en Joan Ganyet ens va acompanyar a veure tot l'edifici per dins i ens va pujar al galliner i es va quedar amb nosaltres. Però, a l'hora que li tocava votar una moció d'un altre partit que havien pactat un doble vot, va marxar. Aixó es normal.
montse

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...