dijous, 21 de juliol de 2011

Em pagarà les multes vostè, Sr. Puig?

Quan va començar la moda del CAT a les matrícules, ja fa una pila d’anys, m’hi vaig apuntar de seguida, tot i que era conscient que tenia molts números perquè me la fotessin ja que servidor creuava la frontera hispanoandorrana amb molta assiduïtat (ara ho faig cada dia, anar i tornar).

I va arribar el dia. Era divendres, me’n recordo perfectament. El benemérito de torn, amb una cara de boig que feia por, després de regirar-me el cotxe i no trobar-hi res, encara es va posar més furiós. Quan semblava que em deixava en pau, va descobrir el CAT a la matrícula.

—Quite esto.

—Escolti, que això és competència de Trànsit, dels Mossos.

—Pues llamamos a los Mosssos.

Em va tenir allà una hora, abans no van arribar els Mossos. Un divendres a la tarda, amb ganes de marxar cap a casa, ben donat pel sac.

El guàrdia civil em va denunciar, és clar. Els Mossos feien cara de no creure’s el que veien, però més sorprès vaig quedar jo quan em van suggerir que li demanés perdó.

La mare que us va matricular a tots.

Em sembla que vaig ser un dels primers multats, perquè en van parlar a l’Avui (també al Diari d’Andorra, on a més vaig publicar la meva primera columneta per desfogar-me, i a La Veu de l’Anoia). Quina il·lu...

Al cap d’uns quants dies vaig llegir al diari que ERC assumia les multes, cosa que vaig agrair-los profundament i per escrit, i que va apaivagar una mica la meva ira.

A partir d’aquell dia vaig deixar de portar el CAT.

I ara surten els senyors Homs i Puig a dir-nos que ens el posem, i a sobre es fan el xulo. Qui em pagarà les multes? CiU? El govern? Com es pot ser tan frívol?

¿El Govern em pot garantir que els cossos de seguretat no em tocaran els ous amb el CAT al meu país?  ¿Obligarà tots els cotxes que depenen de l’Administració catalana a portar-lo? Quan travessi la frontera, el guàrdia civil em deixarà en pau? O m'hauré d'esperar una hora fins que pugin els Mossos de la Seu?

Començo a estar una mica tip d’aquest provincianisme que ens vol fer creure que som normals, que llença idees tan absurdes com ara competir amb la bandera andorrana, que vol que omplim el Camp Nou per veure una partit de costellada de la nostra selecció, que portem una matrícula d’un estat inexistent.

m.

1 comentari:

reflexions en català ha dit...

Marc, sí que te'l vas tornar a posar un altre cop. ¿No te'n recordes aquell viatge que vam fer cap a Cabo de Gata i Andalusia? Em sembla que la primera nit en un poble perdut del Cabo de Gata, que vam anar a un dels pocs bars que hi havia a veure una final europea que jugava el Barça, quan vam tornar al cotxe ja vam trobar el CAT arrencat.

j.

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...