Com a adherit a Solidaritat, i com a adherit que vol ser conseqüent amb els principis del partit, estic content de la victòria del Junqueras i el Bosch. Una victoria inapel·lable que no m'esperava i que demostra que ERC no està tan malament com em pensava. Ja em perdonareu.
A l'Alt Urgell, en canvi, va guanyar el Ridao, el continuisme, l'enfonsament del Titanic.. A veure, militants d'ERC a l'Alt Urgell, si fem un F5. Una actualització de debò.
Estic content perquè sembla que ERC canviarà, i aquest va ser precisament el motiu pel qual vaig obrir aquest bloc el 2007: la mala llet acumulada per culpa de la colla encapçalada pel Joan Puigcercós, que ha tingut el mèrit de convertir ERC en un partit amb més exvotants que votants.
A mi em costa poc fer-me il·lusions, igual que em passa a l'inrevés, però veig en l'Oriol Junqueras un bon tio, responsable, preparat, patriota, republicà, pencaire, honest... i una mica massa esquerranós.
M'explico: Si esquerranós vol dir que vols la justícia social, jo també sóc esquerranós. Si vol dir que d'entrada no estic a favor de prohibir el burca perquè abans s'ha de parlar amb la gent i tal, no sóc esquerranós. El burca i el nicab s'han de prohibir perquè aquí, al nostre país, no és costum que la gent vagi amb la cara tapada. (El dia que a can Barça prohibexin l'entrada al Camp Nou amb casc i els pesats de les motos deicideixin portar el casc tot el dia com a mesura de protesta, haurem de fer un reglament per prohibir-ho.) És clar que s'ha de dialogar amb les comunitats culturals diferents de la nostra, però partint de la base que aquí tenim uns codis socials que s'han de respectar. I si vols que la teva dona sigui un objecte, una presó mòbil, fot el camp.
Estic content però penso que la candidatura independentista unitària és difícil. ERC apostarà per fer autonomisme al Congreso. A mi no em sembla bé, però si pactéssim un acord de mínims, o sigui, objectiu independència la pròxima legislatura, tot seria més fàcil. Podríem continuar fent autonomisme (pacte fiscal dels collons, corredor mediterrani, etc.) si així ho vol la majoria, però amb un full de ruta clar: treballar per aconseguir la independència al més aviat possible.
Que tinguem sort. I siguem generosos.
m.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?
7 comentaris:
En Junqueras té molt bona pinta.
Jo ja tenia clar que a les eleccions ecspanyoles o m'abstindria o faria vot nul, però ara em decanto bastant per votar ERC. Crec que a les espanyes no cal anar-hi a fer res, que és perdre el temps, però per altra banda, penso que votar-los és una manera de donar suport a aquesta nova direcció.
Al imperi es pot anar a fer alguna cosa: repetir, repetir i repetir que volem ser lliures i deixar en evidència els quintacolumnistes que dient que són catalans no deixen de prejudicar Catalunya en benefici d'altres pobles.
Jo també estic content amb el rumb, sembla redreçat, d'ERC. Fins i tot podria ser que em recuperessin com a votant, i de retruc que em fessin recuperar a mi la "il.lusió nacional", que em cal.
Entre voslatres i jo potser són quatre vots que ara no tenen.
Ei, i el meu. Ja en són cinc si tots plegats ho saben fer bé.
j.
si es visualitza un mínim de generositat per tots plegats, també recuperaran el meu vot.
a l'expectativa...i fricades cap.
Publica un comentari