dilluns, 8 d’abril de 2013

Deixeu-me creure que és un petit senyal del canvi...

Ràpid, ràpid, que el temps se'm tira a sobre.

Aquest dematí, després de portar els dos crios a visita mèdica per l'al·lèrgia esperada i típica del temps (Josep) i un petit virus panxolí (Maria), hem pujat a la farmàcia del Punt de Trobada a comprar una crema per les seves cares, que és moooolt més barata allà concretament. Al baixar, fem arribada al punt fronterer del riu Runer (mode locució ATV), sense cap més cotxe de baixada ni de pujada, i ens surt al pas un policia nacional espanyol que ens atura. Un policia d'una cinquantena d'anys. M'ha preguntat "¿Dónde va?" però com que no l'he entès ben bé li he dit: "Perdó?". I, oh miracle!!! Se m'ha posat a parlar en català!!!! ¿Haurà pensat que li demanava que fes el favor de parlar-me en català, malgrat ser tot un policia nacional espanyol? ¿Serà realment que sí, que anem pel bon camí, que això és un detall, un senyal que indica que aviat tot petarà i serem lliures per fi? Com que potser no és ben bé això, com a mínim deixeu que m'ho cregui, em fa il·lusió.

Ah, m'ha aturat crec que perquè tenia ganes de xerrameca. Baixava jo a pas de tortuga, com correspon a l'arribada a la frontera, però després de preguntar-me on anava, si era realment del Pla i si pujava gaire sovint a Andorra, m'ha clavat el sermó que la pròxima vegada recordi anar més a poc a poc, que a més (per si no en fos jo prou conscient) portava dos criatures petites al darrere. Gràcies, moltes gràcies. I que n'aprenguin els seus companys, home!

josefina

2 comentaris:

Ferran ha dit...

No seré jo qui et trenqui la il.lusió, Josefina, i a més, què caram, és que en fa de debò! Un nacional espanyol canviant del castellà al català? ¡pa fliparlo, oiga! :O

jordina ha dit...

potser ha pensat que al col·le no t'havien ensenyat el castellano i ha tingut pena

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...