dissabte, 18 de gener de 2014

Perquè necessitem una delegació de TV3 com la d'abans al Pirineu


M'interessa molt què ha dit el Mas a la reunió d'avui dels convergents, i el que han dit el Navarro i el Rubalcaba, i el triomf dels catalans al Dakar, i el canvi d'imatge dels telenotícies... Però aquest dissabte, des d'abans de les deu del dematí fins a les sis de la tarda, ha nevat de forma ininterrompuda, i força sovint amb molta intensitat, en cotes mitjanes de l'Alt Urgell, Trànsit ha tallat durant bona estona la circulació entre Nargó i Adrall, a la C14, i la veritat, m'hauria agradat molt veure algun vídeo d'aquesta nevada, com passava abans, al TN migdia, o al tan repititu 3/24 (ni una trista imatge durant el dematí ni el migdia, ni tan sols cap referència). Ara, que són les set de la tarda, entro al portal del 3/24 i ni un trist vídeo hi he sabut trobar. Només un text, que ubiquen a la Seu, i una foto testimonial. Ara he posat la tele i sí que veig algunes imatges, de no gaire bona qualitat, per cert, de la rotonda de la Seu cap a Andorra. Ah, per cert, un altre bravo als homes del temps.

Avui, més que mai, és quan es fa evident el gran error que va cometre Televisió de Catalunya la primavera passada quan va decidir prescindir de delegacions territorials com que la tenia a la nostra comarca, amb l'Eva Clausó al capdavant. No em costa gens ni mica imaginar què hauria passat avui si l'Eva hagués pogut seguir al peu del canó. Segur que cap a les 12, sabent de la intensitat de la nevada cap a la banda sud de la comarca, hauria trucat a Barcelona o a Lleida i els hauria dit: Ei, que aquí dalt està nevant molt, hi ha cotxes aturats a la carretera i tot pinta que hi pot haver caos. O potser se n'hauria anat a esquiar a Sant Joan de l'Erm i algú de Barcelona o de Lleida l'hauria trucat i li hauria dit: Ei Eva, que ens avisen de fortes nevades per aquí dalt, fes-nos una peça pel TN migdia. I hauria deixat els esquís, ho hauria deixat tot, i amb el Balta haurien voltat les vies i els pobles de per aquí buscant les millors imatges i parlant amb gent atrapada a la carretera. I els d'aquí dalt, jo com a mínim, m'hauria sentit una mica de TV3. Hauria sentit que TV3 és la meva tele. Que som un país unit i que gràcies a la neu de tant en tant sortim a la tele. M'agradava veure la gent d'Organyà traient neu de davant de casa, o cotxes passant lentament per Adrall, per exemple.

Quan ara aviat farà un any es va anunciar que es prescindiria de les delegacions territorials més allunyades de Barcelona ja hi va haver molt soroll, moltes crítiques. Perquè s'atacava un element que fomentava la cohesió de les nostres terres, que als que vivim lluny dels centres de decisió, i que no hi anem gaire sovint, ens feia sentir que formàvem part d'aquest país perquè teníem algú d'aquí dalt que feia d'altaveu de la nostra comarca quan calia. Carregar-se l'equip que formaven l'Eva Clausó i el Baltasar Borra, en nom d'un estalvi econòmic que encara no sé avui quin és, i que si de veritat hi és vull saber si és un estalvi tan considerable que justifiqués prou que es prescindís d'aquests professionals del territori, va ser un cop molt fort als ànims i a la moral de molts. Perquè una comarca com la nostra, amb comunicacions no precisament bones (vegi's la C14, recordem que el tram entre Coll de Nargó i Adrall és un dels punts negres de la nostra xarxa viària), tenia com a mínim l'orgull de comptar amb una veu pròpia i propera a la televisió pública nacional. I se la van carregar. I en dies com avui, ho lamento profundament. Perquè avui em sento llunyíssim de TV3, per tant em sento lluny dels altres extrems del meu país, i això em provoca una tristor immensa. Som una comarca mal comunicada amb els centres principals, i TV3 ens va treure una via de comunicació fonamental, la que formava un equip que coneix el territori, l'estima i es desvivia perquè sempre tingués presència als informatius de la que havia de ser la televisió de tots.

És un dia gris, feixug, tristot. I no hem pogut veure la Clausó a la nostra tele informant de les nevades a l'Alt Urgell, als Pallars, a la Cerdanya... Gràcies, Televisió de Catalunya. Gràcies, membres de la Corporació dels Mitjants Audiovisuals. Gràcies, polítics que ho heu acceptat, entre els quals l'alcalde de la Seu i diputat de CiU i membre de la comissió de control de l'actuació de la Corpo, Albert Batalla.

Mira, Albert, aquell ple de l'ajuntament de la Seu en què vas dir que no s'eliminava la delegació de l'Alt Urgell sinó que vindria un equip de Barcelona i l'ajuntament li cediríeu un local, si jo arribo a ser la Clausó t'asseguro que m'hauries sentit, i en públic, davant de tothom. Va ser un lleig de proporcions descomunals, impropi d'un polític en qui durant força temps he intentat creure i a qui he mirat de defensar davant dels atacs i les indirectes de qui tu ja et pots imaginar. Us vau passar tres pobles, espero que algun dia recapaciteu. Si no ho feu vosaltres, estic segura que els propers que vinguin, així ho faran. Perquè això va ser un atac en tota regla al nostre territori.

josefina

2 comentaris:

Eva Clausó Estival ha dit...

Hola Josefina!! Sóc la Eva Clausó gràcies pel teu rècord cap a mi. Però també dirt-te que t'equivoques amb les teves paraules sobre que si haguéssis estat jo t'haurien sentit. Una altra cosa no però lluitar i reivindicar ho vaig fer aleshores i ho continuo fent ara. I no me'n vaig callar cap. X la resta està clar que el Pirineu ha perdut ho vaig dir abans i també ara amb el respecte dels que ens substitueixen, però el coneixement que nosaltres teníem del territori i la passió i convicció amb que feiem les coses per ser pirinencs i en el meu cas per amor i passió per la feina de periodista es complicat, no dic impossible, de recuperar-ho.

josefina ha dit...

Ja ho sé prou que et vas fer sentir, no hauries sigut tu si no hagués sigut així. Ho deia més en el sentit que no sé pas si jo m'hauria pogut reprimir de fotre un cop de puny en alguna banda, ehem!!!!

Tost

Tost
poble de l'Alt Urgell, també deshabitat, del qual només es manté dempeus la imponent església. Us sona el cavaller Arnau Mir de Tost?

i l'església de Tost

i l'església de Tost
no me n'ha pogut estar, de posar-la. Imposa o no? L'església, documentada l'any 1030, va ser fundada el 1040 pel cavaller Arnau Mir de Tost

Sauvanyà

Sauvanyà
poble deshabitat de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell (11/09/2007)

no és un quadre impressionista

no és un quadre impressionista
és un arbre caigut, un arbre immens que ens hem trobat avui d'excursió pel ras de Conques, més amunt d'Ars (30/08/2007). També hem trobat...